روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹

شرکت‌های نفتکش در انتظار بازار گرم در زمستان سرد اروپا

خطوط کشتیرانی نفتکش که در سال جاری میلادی از نرخ حمل روزانه و بالا رفتن سهام در بورس کشور‌های مختلف سود بردند در انتظار بازار گرم در روز‌های سرد زمستانی اروپا هستند.
کد خبر: ۹۷۵۵۵

شرکت‌های نفتکش در انتظار بازار گرم در زمستان سرد اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ نتایج بهتری که در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ میلادی عاید شرکت‌های نفتکش شده و رتبه بندی خرید سهام آن‌ها را در بورس به شدت بالا برده، آنان را ترغیب می‌کند تا در انتظار بازار داغی در زمستان سرد اروپایی باشند.

بر‌اساس این گزارش شرکت‌های نفتکش در سال ۲۰۲۳ میلادی با استفاده از فرصت‌هایی که صادرات نفت روسیه برای آنان فراهم کرد، از بازار بسیار خوبی برخوردار بودند  و سفارش‌های جدیدی برای ساخت نفتکش به شرکت‌های کره جنوبی و چین سفارش دادند.

برخی شرکت‌ها از اینکه وارد بازار حمل نفت روسیه شدند بسیار خوشحالند، زیرا نفت ۶۰ دلاری را به راحتی به قیمت‌هایی تا ۸۰ دلار به فروش رساندند. از سوی دیگر با رونق بازار سهام شرکت‌های نفتکش در بورس‌های مختلف بالا رفت.

«اد فینلی-ریچاردسون» تحلیلگر ارشد و سرمایه‌گذار در بخش نفت و فرآورده‌های نفتی در این زمینه گفت: تانکر‌های نفتی در سال ۲۰۲۳ میلادی تمام انتظارات صاحبان خطوط و مالکان کشتی‌ها را برآورده کردند و به نظر می‌رسد که در زمستان نیز همانند ۹ ماه گذشته از وضعیت بهتر سودآوری برخوردار باشند.

«رابرت باگبی» تحلیلگر ارشد نفتی و مدیر‌عامل شرکت STNG  نیز گفت: شروع فوق‌العاده‌ای را برای سه ماهه چهارم در زمینه جابه‌جایی نفت و بالا بردن نرخ‌ها داشتیم  به همین جهت از شکل‌گیری بازار پر رونق نفتکش‌ها بسیار خوشحالیم و در انتظار زمستان پررونق هستیم.

وی با اشاره به اینکه دمای سردتری در انتظار کشور‌های اروپایی در زمستان خواهد بود تأکید کرد: این موضوع سکوی پرش فوق‌العاده برای بهبود نرخ‌ها به مراتب بالاتر خواهد بود. زیرا فصل زمستان تا سه چهار هفته دیگر آغاز می‌شود و همان چیزی است که انتظار داریم.

«بن نولان» تحلیلگر دیگر به درآمد نفتی روزانه تانکر اشاره کرد و گفت: بر‌اساس نوع و تناژ تانکر‌ها قیمت‌ها از ۲۹ هزار دلار در روز تا ۳۱ و ۴۰ هزار دلار در ۹ ماه سال ۲۰۲۳ میلادی در نوسان بود؛ از سوی دیگر نرخ سهام شرکت‌های نفتی با استقبال سهامداران مواجه شد، زیرا برخی از سهام تا ۳۸ دلار بالا رفت در حالیکه در ماه قبلی این رقم ۳۱ دلار بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار