۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

صدور اولین گواهینامه بهبود امنیت سایبری کشتی‌ها توسط چین

انجمن طبقه‌بندی چین اولین تائیدیه امنیت سایبری کشتی‌ها را برای یک شرکت کشتیرانی صادر کرد بر این اساس تاب‌آوری سایبری سیستم‌ها و تجهیزات کشتی در مقابل حملات سایبری افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۷۲۵۹

صدور اولین گواهینامه بهبود امنیت سایبری کشتی‌ها توسط چین

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ انجمن طبقه‌بندی چین (CCS) اولین گواهی تائید نوع فایر‌وال امنیت کشتی را برای شرکت صنایع دریایی Supcon Ocean Technolog صادر کرد.

بر‌اساس این گزارش این گواهی که به تائید انجمن بین‌المللی رده‌بندی جهانی (IACS) رسیده مقاومت سایبری کشتی‌ها را د‌ر مقابل حملات سایبری هکر‌ها به شدت بالا می‌برد.

بر‌اساس اطلاعیه انجمن طبقه‌بندی چین تدوین  این گواهینامه از سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد و الزامات مربوط به آن در حال حاضر قابل اجرا است.

این گواهینامه بر‌اساس دستورالعمل‌های الزامات امنیت سایبری کشتی‌ها آماده شده و یک پشتیبانی فنی مؤثر برای برآورده کردن الزامات مربوط به امنیت سایبری محسوب می‌شود.

این سیستم امنیت سایبری کشتی و فایر‌وال شبکه کشتی‌ها را به طور کامل امنیتی کرده و سیستم‌های ایمنی را بهبود می‌بخشد.

در اطلاعیه‌ای که به مناسبت صدور این گواهینامه توسط انجمن رده‌بندی چین صادر شده آمده است با دیجیتالی شدن صنعت کشتیرانی این کشتی‌ها در حال تبدیل شدن به یک مرکز پیچیده سیستم‌ها و حسگر‌های متصل هستند که داده‌ها را از کشتی تا ساحل و بالعکس مبادله کنند، این کار نیاز به امنیت سایبری و حفاظت از آن‌ها دارد که به منظور تئید ایمنی سایبری  بر روی سیستم‌های عملیاتی نصب شده است.  

در ادامه این گزارش آمده است این پروژه با حمایت مرکز نوآوری علم و فنّاوری، انجمن طبقه‌بند‌ی چین در شعبه  Zhejiang فعال شده و شیوه‌ای کارآمد برای جلوگیری از تهدیدات سایبری محسوب می‌شود.  

از دید مسئولان انجمن طبقه‌بندی چین، صدور تائیدیه این نوع گواهینامه از سوی انجمن‌های رده‌بندی جهانی یک موفقیت برای این کشور به شمار می‌رود.  

انجمن رده‌بندی چین گواهینامه تائیدیه نوع فایروال امنیت سایبری کشتی را تعیین می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار