به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از hellenicshippingnew؛ این شاخص ترکیبی در حال حاضر ۸۳ درصد از اوج افزایش شاخص در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی کمتر است. در آن زمان این شاخص در حد ۱۰۳۷۷ دلار باقی مانده بود.
همچنین این شاخص ۳۴ درصد کمتر از میانگین ۲۶۸۲ دلاری ده سال قبل است. از سوی دیگر ۲۴ درصد بالاتر از میانگین نرخ ۱۴۲۰ دلاری سال ۲۰۱۹ میلادی پیش از همهگیری کرونا است.
بدین ترتیب میانگین شاخص ترکیبی در سال ۲۰۲۳ میلادی از ابتدا تا کنون به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی به ۱۷۷۲ دلار رسیده است که ۹۱۰ دلار از میانگین ده ساله کمتر است.
همانگونه که اشاره شد شاخص ترکیبی در هفته گذشته به ۱۷۶۸ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید در همین حال نرخ حملونقل در شانگهای-روتردام و شانگهای-لس آنجلس با ۵ درصد کاهش به ترتیب به ۱۶۸۸ و ۲۲۴۰ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید.
نرخها در شانگهای-نیویورک و نیویورک -روتردام با ۳ درصد کاهش به ۳۴۲۵ و ۷۷۶ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید.
نرخ روتردام – شانگهای و شانگهای -جنوا یک درصد پایین آمد، اما نرخ روتردام -نیویورک با یک درصد افزایش به ۱۵۸۵ دلار رسید.
در پایان این گزارش آمده است نرخ حملونقل کانتینر لس آنجلس -شانگهای در هفته گذشته ثابت ماند.
Drewry پیشبینی میکند نرخهای نقدی شرق به غرب در هفتههای آینده ثابت خواهد ماند.
نمودار شاخص جهانی کانتینر از سپتامبر 2022 تا آگوست 2023
نمودار نوسان نرخ ها در مسیرهای تجاری شانگهای به مناطق مختلف جهان از سپتامبر 2022 تا آگوست 2023