۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

تقویت فنّاوری‌های نوین دستورکار دومین همایش و رویداد فنّاوری و کارآفرینی دریایی

مدیرعامل آکادمی دریایی سیراف و دبیر علمی اجرایی دومین همایش و رویداد فنّاوری و کارآفرینی دریایی گفت: ارگان‌های ذی‌ربط دریایی وظیفه دارند بدون در نظر گرفتن تحریم‌ها زمینه‌ای فراهم سازند که نگذاریم با بزرگنماییِ کاستی‌ها که با هدف به حاشیه راندن سرمایه‌های کشور انجام می‌شود از مسیر رشد و پویایی دور شویم.
کد خبر: ۹۶۸۸۷

تقویت فنّاوری‌های نوین دستورکار دومین همایش و رویداد فنّاوری و کارآفرینی دریایی

به گزارش خبرنگار مانا؛ حسن ضیایی که در آیین گشایش دومین همایش و رویداد فنّاوری و کارآفرینی دریایی سخن می‌گفت، با بیان اینکه برای اولین بار است که رویداد فنّاوری و کارآفرینی دریایی پس از شیوع کرونا به صورت حضوری و به همت بخش خصوصی برگزار می‌شود، تصریح کرد: امروز با همکاری صنعت و پارک علم و فنّاوری دانشگاه شهید بهشتی و حمایت ارگان‌های دولتی مانند سازمان بنادر و دریانوردی و شورای عالی صنایع دریایی و همچنین بخش خصوصی به ویژه شرکت هدایت کشتی خلیج فارس، توانستیم این رویداد مهم را برگزار کنیم چرا‌که با تغییرات سریع دنیای امروز در زمینه فنّاوری و هوشمندسازی لزوم نیاز به بهره‌مندی از فنّاوری بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به توانمندی‌های مغفول مانده کشور در حوزه فنّاوری دریایی و وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، افزود: امید است برگزاری چنین رویدادهایی در فضای آکادمیک و دانشگاهی به صورت مستمر بتواند تعامل بین علم، صنعت را به بهترین شکل ممکن سازد و پنجره ای به روی ارتباط بدون دغدغه و بدون حاشیه بین صنعت و فنّاوری فراهم آورد.

ضیایی ادامه داد: ارگان‌های ذی‌ربط دریایی وظیفه دارند بدون در نظر گرفتن تحریم‌ها زمینه‌ای فراهم سازند که نگذرایم با بزرگنماییِ کاستی‌ها که با هدف به حاشیه راندن سرمایه‌های کشور انجام می‌شود از مسیر رشد و پویایی دور شویم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اثرگذاری مثبت همایش و رویداد فنّاوری و کارآفرینی دریایی در رشد فنّاورانه صنعت دریایی کشور، گفت: با به اشتراک‌گذاری دستاوردهای این رویداد با ارگان‌های ذی‌ربط ذهنیت مدیران دریایی را در جهت بهبود برنامه‌ریزی و عملکرد تصمیم‌گیری یاری می‌رسانیم.

دبیر علمی اجرایی دومین همایش و رویداد فنّاوری و کارآفرینی دریایی با اشاره به مبنای اصلی همایش امسال در جهت تقویت ارتباط بین فنّاوری، دانشگاه و صنعت، تصریح کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدیران و صاحبان صنایع اصول و مبانی مورد نیاز در جهت هوشمند‌سازی بنادر و تجارت دریایی به ایشان منتقل خواهد شد تا دانش خود را در این بخش تقویت کرده در جهت توسعه دریایی کشور گام بردارند.

ضیایی با اشاره به سرفصل‌هایی مورد بحث در رویداد یاد شده افزود: اقتصاد دیجیتال، مدیریت منابع انسانی دریایی، حوزه‌های فنّاوری، انرژی پاک و رویکردهای آینده IMO در رویداد حاضر مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

گفتنی است، دومین همایش و رویداد فنّاوری و کارآفرینی دریایی با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، شورای عالی صنایع دریایی، پارک علم و فنّاوری و شرکت هدایت کشتی خلیج فارس امروز(یکشنبه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار