۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

۱۹۰ هزار متر مکعب از حاشیه بلوار ساحلی انزلی لایروبی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از پایان لایروبی ۱۹۰ هزار متر مکعب از حاشیه بلوار ساحلی انزلی خبر داد و گفت: در این راستا در مجموع بیش از هزار و ۳۰ متر از حاشیه این بلوار ساحلی به عمق ۲.۵ تا ۳ متر لایروبی شد.
کد خبر: ۹۶۸۷۸

 

۱۹۰ هزار متر مکعب از حاشیه بلوار ساحلی انزلی لایروبی شد

به گزارش مانا، حسین یونسی روز یکشنبه اظهار کرد : پروژه لایروبی حاشیه بلوار ساحلی انزلی از بهمن سال ۱۴۰۱ در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد و پس از گذشت شش ماه ۱۹۰ هزار مترمکعب به طول هزار و ۳۰ متر و عرض نزدیک به ۱۰۰ متر لایروبی شد.

وی مدت زمان کار شده برای لایروبی این مسیر را دو هزار ساعت‌کار اعلام کرد و افزود: در این طرح ۶۴ هزار متر مربع از قسمت های کناره‌های بلوار ساحلی که به طور کامل خشک و بیرون از آب بود را نیز لایروبی شد.

به گفته یونسی، اقدام کنونی این محدوده را تا چندین سال آینده از لایروبی مجدد بی‌نیاز می‌کند اما در کنار آن باید آبخیزداری انجام شده و حقابه تالاب پرداخت شود درغیر اینصورت با ورود رسوبات تالابی، فاضلاب‌ها و پساب‌های خانگی پس از شش ماه تا یکسال محل لایروبی شده به وضعیت سابق برمی‌گردد.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل‌و‌نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تنی کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه‌ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از جمله شاهراه ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های دو هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار