روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

جابه‌جایی ۳۲۸ میلیون تُن کالا توسط ۶ هزار کشتی کانتینری تا جولای ۲۰۲۳

۶۶۶۸ کشتی فعال کانتینری ۲۷ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۳۱۷ TEU کانتینر را از ابتدای سال جاری میلادی تا تاریخ ۳۱ جولای ۲۰۲۳ در سراسر جهان جابه‌جا کردند.
کد خبر: ۹۶۶۳۶

جابه‌جایی ۳۲۸ میلیون تُن کالا توسط ۶ هزار کشتی کانتینری تا جولای ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه آلفا‌لاینر در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد این تعداد کشتی که متعلق به ۱۰۰ شرکت کانتینری جهان هستند، موفق شدند ۳۲۸ میلیون و ۴۷۸ هزارو ۲۸۸ تن کالا را به سراسر جهان  منتقل کنند.

بر این اساس شرکت MSC که ۷۷۳ کشتی ملکی و اجاره‌ای در اختیار دارد با ظرفیت پنج میلیون و ۲۰۶ هزار و ۶۵۲ TEU کانتینر در رتبه اول شرکت‌های کانتینری قرار دارد.

این شرکت در حال حاضر ۱۱۶ کشتی  نیز در دست سفارش ساخت دارد.

در رتبه بعدی شرکت مرسک با ۶۸۶ کشتی که ۳۳۷ فروند آن‌ها ملکی و ۳۴۹ فروند آن اجاره‌ای است با چهار میلیون و ۱۵۸ هزار و ۶۰ TEU کانتینر قرار دارد که ۲۴ کشتی نیز برای ساخت سفارش داده است.

رتبه سوم این جدول را شرکت فرانسوی CMA CGM با ۶۲۸ کشتی (۲۴۲ فروند ملکی و ۳۸۶ کشتی اجاره‌ای) و سه میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۹۹ TEU کانتینر بر عهده دارد؛ البته این شرکت ۱۱۹ کشتی نیز در دست ساخت دارد.

بر‌اساس این گزارش شرکت MSC حدود ۱۹ درصد ناوگان کانتینری جهانی و شرکت مرسک ۱۵.۲ درصد از ناوگان  کانتینری جهانی  را در اختیار دارند.

شرکت کاسکو ۱۰.۷ درصد و هاپاگ لوید ۶.۸ درصد ظرفیت ناوگان جهانی  را دارا هستند.   

ایورگرین تایوان  نیز با یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۶۰۰ TEU ظرفیت ۶.۱ درصد از ناوگان کانتینری جهانی را تشکیل می‌دهد.  

کوچکترین شرکتی که در بین ۱۰۰ شرکت برتر جهانی قرار دارد MARSA OCEAN SHIPPING با چهار فروند کشتی به ظرفیت ۶۵۲۱ TEU است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار