۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

دبیر‌کل IMO از اول ژانویه ۲۰۲۴ تغییر می‌کند

دبیرکل جدید IMO از ابتدای ژانویه ۲۰۲۴ میلادی تغییر کرده و «آرسنیو آنتونیو دومینگز ولاسکو» از جمهوری پاناما برای چهار سال آینده جایگزین «کیتاک لیم» خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۵۰۷

دبیر‌کل IMO از اول ژانویه ۲۰۲۴ تغییر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت safety۴sea؛ دبیرکل جدید IMO  در حال حاضر مدیر بخش محیط زیست دریایی این سازمان است و پس از رأی گیری با حضور نمایندگان ۴۰ کشور عضو شورای این سازمان از بین هفت نامزد بیشترین آرا را کسب کرد.

«گای پلاتن» دبیرکل اتاق بین‌المللی کشتیرانی درباره انتخاب دبیرکل جدید گفت: مقام دبیرکلی سازمان به این گستردگی و جهانی کار آسانی نیست، زیرا چالش‌های زیادی حداقل تا سال ۲۰۳۰ میلادی پیشِ روی صنعت کشتیرانی قرار دارد. برای دبیرکل جدید و صنعت کشتیرانی آینده‌ای بهتر و امن‌تر آرزومندم و امیدوارم بتواند برای اعضای سازمان بین‌المللی دریانوردی و کل مردم جهان مفید واقع شود.

وی تأکید کرد: به شرط تصویب مجمع عمومی سازمان بین‌المللی دریانوردی از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ میلادی فعالیت «کیتاک لیم» به پایان رسید‌ه و «آرسنیو آنتونیو دومینگز ولاسکو» از جمهوری پاناما رسماً برای مدت چهار سال سکان هدایت IMO را در دست خواهد گرفت.

شایان ذکر است دبیرکل جدید IMO سابقه شش سال فعالیت در بخش محیط زیست IMO را در کارنامه خود دارد و پیش از آن از سال ۱۹۹۸ میلادی رئیس دفتر فنی و اسناد اداره دریایی کانال پاناما بود همچنین از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ میلادی به عنوان مشاور فنی پاناما در IMO فعالیت می‌کرد.

وی از سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون رئیس کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی IMO (MEPC) را بر عهده دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار