روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

تناژ خط کشتیرانی MSC از رقیب دیرینه خود بالاتر رفت

خط کشتیرانی مدیترانه‌ای msc با داشتن بیش از یک میلیون teu کانتینر اضافه از نظر ظرفیت‌سازی از رقیب دیرینه خود یعنی مرسک جلو زد.
کد خبر: ۹۶۳۹۸

تناژ خط کشتیرانی MSC از رقیب دیرینه خود بالاتر رفت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه آلفا‌لاینر اعلام کرد: در حال حاضر خط کشتیرانی MSC با  تحویل کشتی‌های جدید، اجاره کشتی‌ها و خرید کشتی‌های دستِ دوم ظرفیت خود را به ۵.۱۳ میلیون TEU رسانده است؛ در عین حال ظرفیت مرسک ۴.۱۴ میلیون TEU می‌باشد که خط کشتیرانی مدیترانه حدود یک میلیون TEU ظرفیت بیشتری دارد.

در ادامه گزارش آمده است: برتری شرکت MSC نسبت به رقیب همیشگی خود یعنی مرسک از ژانویه ۲۰۲۲ میلادی شروع شد و هر هفته ۱۲۸۰۰ TEU به ظرفیت MSC افزوده شد.

بررسی تحلیلگران آلفا‌لاینر حاکی است: MSC به عنوان اپراتور اصلی در بین خطوط کانتینری جهان در شش ماهه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی نیز از مرسک جلو خواهد زد.

این شرکت در شش ماهه اول ۲۰۲۳ میلادی با تحویل کشتی‌های جدید توانست ۳۹ درصد به ناوگان خود اضافه کند و دو کشتی ۲۴۰۰۰ TEU و پنج کشتی ۱۵۰۰۰ TEU تا ۱۶۰۰۰ TEU تحویل گرفت.

در پایان گزارش آمده است: شرکت MSC در حال حاضر کشتی‌هایی با ۱.۵ میلیون TEU در دست ساخت دارد و در سه سال گذشته نیز بیش از ۳۰۰ کشتی خریداری کرده است.

تحویل کشتی‌های جدید ظرفیت این شرکت را در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی به حدود ۷.۶ میلیون TEU خواهد رساند که به ظرفیت ناوگان موجود ۲۸ درصد اضافه خواهد شد.

شایان ذکر است در تاریخ ۵ جولای ۲۰۲۳ میلادی آخرین ظرفیت خط کشتیرانی مدیترانه‌ای MSC، پنج میلیون و ۱۳۱ هزار و ۹۷۳ TEU و تناژ خط کشتیرانی مرسک چهار میلیون و ۱۳۹ هزارو ۷۵۶ TEU بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار