۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

سامانه صدور مجوز پروانه صيد سازمان شيلات از درگاه سامانه سماك رونمايي شد

طی مراسمی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، معاونین و مدیران ستادی و استانی از سامانه صدور مجوز پروانه صید سازمان شیلات از درگاه سامانه سماک رونمایی شد.
کد خبر: ۹۶۰۱۹

سامانه صدور مجوز پروانه صيد سازمان شيلات از درگاه سامانه سماك رونمايي شد

به گزارش مانا، معاون وزير و رئيس سازمان شيلات در مراسم رونمايي از سامانه صدور مجوز پروانه صيد سازمان شيلات از درگاه سماك(سامانه مجوزهاي الكترونيكي كشاورزي) اظهار داشت: مديريت صيد ٧٠٢هزار تني آبزيان و افزايش بهره وري از ذخاير كمتر برداشت شده و رسيدن به رقم يك ميليون تني صيد با مديريت دقيق ناوگان صيادي امكان پذير است.

سيد حسين حسيني با اشاره به اين كه فعاليت‌هاي صنعت شيلات كشور به سه بخش آبزي پروري، صيد و صيادي و در نهايت بازار و صنايع تبديلي تقسيم مي شود گفت: ۹ خدمت و زير‌خدمت به صورت هوشمند و برخط( آنلاين) براي سازمان شيلات ايران تعريف شده است.

وي افزود: در حوزه آبزي پروري اين خدمات به‌طور كامل ارائه مي‌شود. در حوزه صنايع تبديلي و بازار تعدادي از خدمات ارائه شده و برخي در حال انجام است و امروز در حوزه صيد و صيادي  با رونمايي از اين سامانه، خدمات برخط دولت در اعطاي مجوز به صيادان و متقاضيان جديد امكان‌پذير خواهد بود.

رئيس سازمان شيلات، مراحل شناسايي ذخاير، ارزيابي ذخاير، تعيين ميزان مجاز برداشت، طراحي دقيق براي برداشت در زمينه روش، زمان، مكان و موضوعات وابسته به صيد، پايش و مانيتورينگ و در نهايت بازسازي و پايداري ذخاير و مديريت تلاش صيادي را از وظايف سازمان شيلات با هدف پايداري صيد و صيادي و همچنين صيانت از انفال عنوان كرد.

وي با تأكيد بر اینکه در كشور ما در حوزه صيد و صيادي در سال‌هاي بعد از انقلاب دستاوردهاي زيادي حاصل شده است به موفقيت‌هاي كشور در حوزه صيد فراساحل اشاره كرد و گفت: در حال حاضر ايران در صيد آب‌هاي دور در اقيانوس هند، رتبه دوم و در غرب اقيانوس هند رتبه اول را دارد.  

حسيني خاطر نشان كرد: امسال٩٠ ميليارد تومان اعتبار براي تكثير مصنوعي و ١٠٠ميليارد تومان اعتبار براي موضوع  زيستگاه‌هاي مصنوعي آبزيان  و طراحي و ساخت آنها اختصاص يافته است.

وي افزود:  تقاضاهاي جديد و فرصت هاي جديد براي توزيع عادلانه مجوزها در قالب اين سامانه امكان پذير است.

حسيني افزود: يگان حفاظت از آبزيان و كميسيون تخلفات قوه قضائيه در برخورد با متخلفان فعال خواهند بود.

اين سامانه از طرف وزارت جهاد كشاورزي در اختيار هيئت مقررات‌زدايي و درگاه ملي مجوزها قرار گرفته و به زودي براي بهره‌برداري در اختيار فعالان حوزه صيد و صيادي قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار