۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی دریانوردان با سیستم سوخت سبز کشتی‌ها

نظر‌سنجی پژوهشی و تحقیقی از ۵۰۰ دریانورد فعال در صنعت کشتیرانی که اکثر آنها رتبه افسری داشتند، نشان می‌دهد ۷۸ درصد آنان تأکید و اصرار دارند برای کار با سوخت‌های جدید دریایی برگزاری دوره‌های آموزشی الزام‌آور و ضروری است.
کد خبر: ۹۵۷۵۸

لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی دریانوردان با سیستم سوخت سبز کشتی‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از maritime-executive؛ این نظر‌سنجی پژوهشی با عنوان "آینده دریانوردان در سال ۲۰۳۰ یک دهه تحول‌" با حمایت موسسه DNV و بنیاد دریانوردی سنگاپور (SMF) از ۵۰۰ دریانورد شاغل در کشتی‌های فله، کانتینری و تانکر  صورت گرفت که دو سوم آن‌ها  رتبه افسری حداقل  با یازده سال سابقه داشتند.

به گفتۀ مسئولان برگزاری این نظر‌سنجی نیاز به آموزش در استفاده از سوخت‌های جایگزین برای کربن‌زدایی و دیجیتالی شدن کشتی‌ها را بسیار برجسته کرد و نشان داد تا دهه ۲۰۳۰ میلادی آشنایی با سوخت‌های نوظهور مانند آمونیاک، متانول، هیدروژن، LNG، سوخت برقی و سوخت‌های مصنوعی تا چه حد ضروری است؟

نتایج نظر‌سنجی از دریانوردان نشان می‌دهد فنّاوری‌های جدید و سوخت‌های سبز می‌توانند خطرات ایمنی را برای افراد ناآشنا با کاربرد این سوخت‌ها ایجاد کنند و حتماً باید به درستی مورد استفاده قرار گیرند.

«کریستینا سانزد سانتا ماریا» مدیر منطقه جنوب شرق آسیا، اقیانوس آرام و هند و مؤسسه DNV Maritime گفت: ما مسئولیت داریم که صنعت کشتیرانی را ایمن نگه داریم و تمام احتمالات را برای دستیابی به انرژی پاک در سال ۲۰۳۰ میلادی در نظر بگیریم.

وی گفت: ۸۷ درصد از پاسخ دهندگان در این فراخوان تحقیقی اعلام کردند نیاز به آموزش کامل درباره سیستم‌های اتوماسیون، حسگر‌های پیشرفته، هوش مصنوعی، عملیات از راه دور و نحوه کاربرد سوخت‌های جایگزین دارند و تنها ۱۳ درصد آنان احساس می‌کنند که آموزش‌های لازم را دیده‌اند. البته مؤسسه اعتقاد دارد برگزاری دوره‌ها برای این قبیل افراد خود شیفته نیز ضروری است.

وی در پایان گفت: بر این اساس قرار است آموزش  متخصصان دریایی پیرامون آشنایی با سوخت‌های سبز را در اولویت قرار داده و به تمامی دارندگان کشتی‌ها از یک طرف و تولیدکنندگان سوخت فراخوان خواهیم داد نسبت به برگزاری دوره‌ها تعجیل کرده و کربن‌زدایی و دیجیتالی شدن را به عنوان فرصتی برای جذب نسل جدید متخصصان دریانوردی در نظر بگیرند تا صنعت دریایی با سوخت‌های جدید به درستی به مسیر خود ادامه دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار