۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

سفارش ساخت کشتی‌های حامل LNG همچنان در مدار صعودی قرار دارد

۳۲۵ فروند کشتی حامل گاز LNG در حال حاضر در دست سفارش ساخت است که معادل نیمی از ناوگان فعلی حمل‌و‌نقل گاز LNG می‌باشد. با توجه به ظرفیت محدود کارخانجات، تحویل این کشتی‌ها زمان‌بر است.
کد خبر: ۹۵۷۴۶

سفارش ساخت کشتی‌های حامل LNG همچنان در مدار صعودی قرار دارد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از موسسه کلارکسون؛ از تعداد کشتی‌های سفارش داده شده ۳۰۹ فروند تانکر بزرگ و بقیه در سایز‌های کوچکتر در حال ساخت هستند.

در این گزارش، کلارکسون با اشاره به اینکه آمریکا نیز به قرارداد‌های جدید ساخت کشتی‌های حامل گاز پیوسته یاد‌آور شد: در حال حاضر تحلیلگران آمریکایی بر روی سهام حمل‌و‌نقل گاز LNG تمرکز کرده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

بر اساس این گزارش تا اواسط ماه آوریل ۱۹ تانکر گاز LNG سفارش داده شده و پیش‌بینی تحلیلگران بر آن است  که قرارداد ۱۰۰ فروند کشتی حامل LNG تا پایان سال منعقد شود که از دید آنان بعید است سفارش دهندگان بتوانند با رکورد ۱۸۴ کشتی سفارش داده شده حامل گاز LNG در سال گذشته رقابت کنند.

در ادامه این گزارش آمده است از میان کشتی‌های سفارش داده شده ۶۶ فروند کشتی گاز‌بر فقط به سفارش قطر برمی‌گردد.

پیش‌بینی تحلیلگران کلارکسون بر آن است با توجه به اینکه ظرفیت کارخانه‌های کشتی‌سازی گاز LNG محدود است زمان زیادی طول خواهد کشید تا کشتی‌ها به چرخۀ بهره وری بازگردند؛ که تخمین زده می‌شود بیشترین تعداد کشتی‌ها در سال ۲۰۲۷ میلادی تحویل شوند.  

مؤسسه کلارکسون در پایان اعلام کرده حرکت فعلی سفارش کشتی‌های گازبر LNG همچنان ادامه خواهد یافت؛ زیرا بخش صنعت LNG در مرحله جدیدی از توسعه قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار