به گزارش خبرنگار مانا، بهروز آقایی در جمع خبرنگاران رسانهها افزود: ورود کشتی کانتینری نسل پنجم با ظرفیت۵۰۰۰ تیای یو به مقصد کشور چین با هدف افزایش ضریب دسترسی بندر امام به شبکه حملونقل دریایی جهان و بازارهای بینالمللی انجام شده است.
وی با بیان اینکه کاهش زمان و هزینه حملونقل کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی مهمترین هدف راهاندازی خط منظم کشتیرانی کانتینری از بندر امام است افزود: این اقدام به افزایش توان رقابت پذیری تولیدکنندگان کالاهای صادراتی کشور و همچنین کسب سهم مناسب از بازارهای منطقه منجر میشود.
آقایی افزایش ضریب دسترسی منجر به ارتقای جایگاه تجاری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام در تجارت منطقه را از دیگر نتایج این اقدام عنوان کرد.
مدیرکل بنادر دریانوردی خوزستان همچنین با بیان اینکه جذب بازارهای ترانزیتی و ترانشیپی منطقه از دیگر اهداف راه اندازی این خط کشتیرانی منظم کانتینری است ادامه داد: فعالیت این خط کشتیرانی زمینه لازم برای بهرهمندی مناسب از ترمینال کانتینری فعلی بندر امام با ظرفیت سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تیای یو کانتینر را به همراه دارد.
وی اضافه کرد: این اقدام، زمان انتظار کانتینرهای حاوی کالاهای صادراتی مستقر در بندر امام برای بارگیری به کشتی را ۱۵ روز کاهش میدهد.
آقایی ادامه داد: کوتاه شدن زمان حمل دریایی کانتینرهای صادراتی و وارداتی به این بندر حداقل به مدت ۳۰ روز از دیگر نتایج فعالیت این خط کشتیرانی خواهد بود که کاهش ۱۰ درصدی هزینه حمل دریایی کالاها را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد دریامحور و همچنین تجارت خارجی به خصوص با کشورهای منطقه از جمله سیاستهای منطقه گرایی دولت سیزدهم است افزود: با پیگیریهایی که در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام صورت گرفت، راه اندازی این خط منظم کشتیرانی کانتینری از بندر امام به کشورهای امارات متحده عربی، هند، چین و کشورهای جنوب شرق آسیا سهم قابل توجهی در تحقق برنامه ریزیهای تجاری دولت دارد.