۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

مسیر‌ تانکر‌های نفتی روسیه به چین و هند ختم می‌شود

چین و هند نفت روسیه را بالاتر از قیمت تعیین شده ۶۰ دلار خریداری کرده و در حال حاضر مسیر تانکر‌های نفتی روسیه به سمت هند و چین در جریان است.
کد خبر: ۹۵۶۸۰

مسیر‌ تانکر‌های نفتی روسیه به چین و هند ختم می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، خبرگزاری رویترز گزارش داد: علی‌رغم فشار کشور‌های اتحادیه اروپا مبنی بر رعایت سقف ۶۰ دلار برای نفت روسیه این کشور نفت خود را به قیمت بالاتر از ارقام تعیین شده به کشور‌های چین و هند ارسال می‌کند.

بر اساس محاسبات انجام شده توسط رویترز هند بیش از ۷۰ درصد منابع نفتی دریایی خود را در ماه آوریل از طریق روسیه به دست آورده و چین  نیز ۲۰ درصد از آن را به خود اختصاص داده است.

در این راستا یکی از مقامات بلند پایه G7  به رویترز گفت: اگرچه در حال حاضر  روسیه  نفت خود را به قیمت بالاتر از ۶۰ دلار به هند و چین می‌فروشد، اما اعتقاد بر این است که تحریم‌ها  اثرات خود را بر نفت روسیه گذاشته است.

خبرگزاری رویترز کسب اطلاع کرده که هند و چین هر بشکه نفت روسیه را بین ۹ تا ۱۴ دلار بالاتر از قیمت تعیین شده  نرخ اعمال شده بر اساس  تحریم خریداری می‌کنند.

تاجران نفتی نیز در این ارتباط معتقدند با توجه به کاهش هزینه ها‌ی حمل‌و‌نقل نفت، چین و هند بهترین سود‌جویی و استفاده را از نفت روسیه می‌برند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار