۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

ایران به کانونی برای حمل‌و‌نقل غلات صادراتی روسیه تبدیل می‌شود

قرار است یک قطب حمل‌و‌نقل برای صادرات غلات روسیه در ایران ایجاد شود.
کد خبر: ۹۵۵۳۱

ایران به کانونی برای حمل‌و‌نقل غلات صادراتی روسیه تبدیل می‌شود

به گزارش مانا به نقل از «لئونید اسلوتسکی»، رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه، این کانون در بندر عباس یا بندر امام خمینی (ره)‌ ایجاد خواهد شد.
«لئونید اسلوتسکی» در ملاقاتی که با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران داشت، مسائل مربوط به کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر و تعدادی از پروژه های زیربنایی را مورد بحث و بررسی قرار داد.
 اولویت اول به کریدور حمل‌و‌نقل بین‌المللی شمال - جنوب اختصاص دارد که قرار است در نزدیک‌ترین زمان ممکن به جایگزین واقعی کانال سوئز و دریای سیاه تبدیل شود.
 ایران و روسیه همچنین در حوزه انرژی اتمی، اکتشاف و تولید نفت و گاز در قلمرو ایران، ترانزیت کالا از طریق دریای خزر و همچنین برقی کردن راه آهن گرمسار – اینچه برون توسط شرکت های روسی همکاری می‌کنند.
«لئونید اسلوتسکی» گفت: طرفین برای مشارکت کشورهای ثالث در کنسرسیوم آماده هستند اما فرض می‌کنند که روسیه و ایران کانون صادرات غلات روسیه را با هم ایجاد خواهند کرد.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در مجمع فدرال گفت که روسیه صادرات غلات خود را در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۵۵ تا ۶۰ میلیون تُن خواهد رساند.
 روسیه در نیمه اول فصل کشاورزی ۲۲.۷ میلیون تُن گندم صادر کرد که ۲۰۰ هزار تُن بیشتر از سال گذشته بود.
منبع:portnews.ru
 آسام تدبیر دانش

ارسال نظرات

نظرات کاربران

Aramis Iran (Islamic Republic of) ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
0
0
بزرگترین سیلوی غلات توسط شرکت تایدواتر #حتاید
در بهمن ماه 1401 احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.
آخرین اخبار