۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

استان هرمزگان پذیرای بیشترین حجم مسافر و گردشگر دریایی نوروز

استان هرمزگان پذیرای بیشترین حجم مسافر و گردشگر دریایی نوروز
سخنگوی ستاد تسهیل سفر‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ۲۴ اسفندماه تا ۹ فروردین، بیش از پنج میلیون سفر دریایی در قالب مسافری و گردشگری در کشور به ثبت رسیده که از این تعداد بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مربوط به استان هرمزگان است.
کد خبر: ۹۵۵۰۷
به گزارش مانا،  "نادر پسنده" روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بنادر و مراکز گردشگری مرکز استان پیرامون آخرین وضعیت ترددهای دریایی در بنادر کشور و استان هرمزگان به عنوان مهم‌ترین گستره دریایی ایران افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی برای سه میلیون و ۲۰۰ هزار سفر دریایی در هرمزگان، تاکنون حدود ۲۵ هزار شناور مسافری و ۴۸ هزار شناور تفریحی تردد داشته است. 
وی با اشاره به جابه‌جایی بیش از ۵۰۰ هزار خودرو در مسیرهای دریایی هرمزگان بیان کرد: در این مدت میزان تردد خودرویی به جزایر خلیج فارس ۹ درصد و سفرهای دریایی و گردشگری نیز حدود پنج درصد رشد داشته است. 
 سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: با توجه به اینکه با تلاش همه همکاران و تعاملی که بین ارگان‌های دریایی وجود دارد و تیم‌های امداد و نجاتی که در منطقه مستقر هستند تا به امروز هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.
وی گفت: استان هرمزگان قطب مسافری و گردشگری کشور در حوزه دریایی است و تمامی سفرهای دریایی خودرویی که با استفاده از لندینگ‌کرافت‌ها شکل می‌گیرد، مربوط به این استان است.
 پسنده ابراز کرد: سفر لذت بخش در واقع سفری است که به سلامت و ایمن برگزار شود و این ایمنی تنها با تلاش همکاران سازمان بنادر و دریانوردی و تعامل و همکاری مردم و مالکان شناورها محقق شده است. 
سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن آرزومندی ادامه سفرهای شاد و ایمن برای مسافران و گردشگران گفت: امیدواریم مردم با خاطرات خوبی از دریای خلیج فارس به خانه هایشان برگردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار