۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

عدم وجود سیاست مشخص در خصوص توسعه آب شیرین کن‌ها/ تخریب اراضی ساحلی با احداث آب شیرین کن‌ها

عدم وجود سیاست مشخص در خصوص توسعه آب شیرین کن‌ها/ تخریب اراضی ساحلی با احداث آب شیرین کن‌ها
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به افزایش درخواست‌ها جهت احداث آب شیرین کن با مصارف صنعتی و آشامیدنی از عدم وجود سیاست مشخص در خصوص توسعه آب شیرین کن‌ها و آینده پژوهی این صنعت خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۸۳

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا احداث آب شیرین کنهای متعدد در طول سواحل کشور را معضل مهم محیط زیست دریایی دانست و گفت: هم اکنون شاهد افزایش چشمگیر و قابل توجه درخواستها جهت احداث آب شیرین کن با مصارف صنعتی و آشامیدنی هستیم.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: این افزایش درخواستها در حالی است که هیچ گونه سیاست مشخص در خصوص توسعه آب شیرین کنها و آینده پژوهی این صنعت وجود ندارد.

وی در ادامه گفتههای خود آلودگی ناشی از تلخابهها و پسابهای شور و نیز تخریب اراضی ساحلی را از دیگر معضلات ناشی از احداث آب شیرین کنها عنوان کرد.

به گفته ذوالجودی، تصمیم گیری در سطح ملی برای تعیین نیاز حال حاضر و آتی کشور و اتخاذ سیاست مشخص در سطح ملی برای تأمین آب مورد نیاز از طریق آب شیرین کنها و مناطق مناسب استقرار آب شیرین ها توسط وزاتخانههای نیرو و صمت از ضروریات حفاظت از محیط زیست دریایی کشور است.

تبدیل احداث و توسعه بنادر به معضل زیست محیطی

وی در ادامه گفتههای خود به معضل احداث و توسعه بنادر در کشور و آسیب های وارد به محیط زیست ناشی از این توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون شاهد تقاضاهای متعدد برای احداث بنادر جدید و نیز توسعه بنادر موجود بدون توجه به ظرفیت و پتانسیل خالی به ویژه در شمال کشور هستیم.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، اذعان داشت: استفاده از حداکثر امکانات و ظرفیت موجود در بنادر با مدیریت وزارتخانههای نفت، کشاورزی و راه و شهرسازی می تواند به رفع این مشکل محیط زیستی تا حدود زیادی کمک کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار