۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
مدیرعامل گروه کشتیرانی در مجمع فوق‌العاده این شرکت تأکید کرد:

ضرورت افزایش سرمایه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش سرمایه ۱۶۸ درصدی این گروه از محل سود انباشته این شرکت تصریح کرد: این افزایش سرمایه با هدف جبران مخارج و ضرورت افزایش سرمایه در سایر شرکت‌های گروه صورت می‌پذیرد.
کد خبر: ۹۵۳۹۸

ضرورت افزایش سرمایه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرنگار مانا؛ روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه جاری؛ محمدرضا مدرس خیابانی با ارائه گزارشی به مجمع عمومی فوق‌العاده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه طی سال ۱۴۰۱ گروه کشتیرانی موفق به افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه خود شد، اظهار کرد: طی مدت یاد شده در مجموع بیش از ۷۴۸ میلیارد تومان افزایش سرمایه در شرکت‌های گروه انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت کشتی‌سازی اروندان را به مبلغ ۲۸۱ میلیارد تومان از محل منابع داخلی خریداری کرد و اکنون این شرکت با دریافت سفارش ساخت دو شناور ۸۰۰ تنی از شرکت‌های گروه کشتیرانی، از رکودی که برای مدت‌ها بر آن سایه افکنده بود، خارج و مجدداً به جمع تولیدکنندگان شناور در کشور پیوست.

مدرس خیابانی در خصوص برخی از اقدامات توسعه‌ای در گروه کشتیرانی طی سال جاری نیز گفت: طی امسال ۱۷ هزار و ۶۰۰ دستگاه کانتینر ۴۰ فوت به ارزش حدود ۹۵ میلیون دلار و ۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت به ارزش حدود ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و در مجموع به ارزش ریالی سه هزار و ۵۲ میلیارد تومان خریداری و جهت تقویت ناوگان کانتینری به این ناوگان ملحق شدند.

وی با تأکید بر اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه سرمایه‌گذاری نیازمند منابع ارزی و ریالی بیشتر است، تصریح کرد: امیدوار هستیم که در مجمع عمومی عادی سالیانه گروه کشتیرانی افزایش سرمایه بیشتری نسبت به امروز نیز محقق شود چراکه این افزایش سرمایه با هدف جبران مخارج و ضرورت افزایش سرمایه در سایر شرکت‌های گروه صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص درآمد‌های این گروه طی سال جاری نیز گفت: با رفع محدودیت‌های کرونایی در جهان نرخ حمل از اواخر سال گذشته تا شش ماهه نخست سال جاری افزایش یافت، اما با کاهش تقاضا، نرخ جهانی حمل از شش ماهه دوم سال جاری به یک سوم تقلیل یافته است.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با نرخ سوخت با تاکید بر اینکه تمام نیاز ناوگان از داخل تامین می‌شود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه به یاری وزرای محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نفت در حال حاضر بدون احتساب هزینه حمل، سوخت کم سولفور تولید داخل به نرخ جهانی در اختیار ناوگان قرار می‌گیرد این در حالی است که پیش از این، نرخ مذکور بیشتر از میانگین جهانی بود.

مدرس خیابانی اشاره‌ای نیز به خرید شناور برای کشتیرانی دریای خزر به عنوان بخش شمالی ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشت و در این باره گفت: سه شناور از روسیه خریداری شده است که یک فروند آن بعد از اتمام تعمیرات ادواری در کشتی‌سازی داخلی به ناوگان ملحق خواهد شد انتظار داریم دو شناور دیگر نیز به تناوب طی سال ۱۴۰۲ به ناوگان کشتیرانی دریای خزر ملحق شوند تا از این محل در مجموع ۱۰ هزار تن به ظرفیت ناوگان این شرکت افزوده گردد.

شایان ذکر است؛ مجمع عمومی فوق‌العاده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور اکثریت سهامداران در حالی برگزار شد که طی آن افزایش سرمایه ۱۶۸ درصدی این شرکت به تصویب رسید.

بر این اساس، سرمایه گروه کشتیرانی از مبلغ ۲۱۵۶ میلیارد تومان مصوب سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۵۷۷۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار