۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

شاخص جهانی حمل کانتینر باز هم نزولی شد

شاخص جهانی حمل کانتینر در هفته منتهی به ۴ مارس با ۲ درصد کاهش به میانگین ۱۸۵۹ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید که نسبت به هفته مشابه سال گذشته میلادی حدود ۸۰ درصد پایین آمده است.
کد خبر: ۹۵۲۸۳

شاخص جهانی حمل کانتینر باز هم نزولی شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا مؤسسه Drewry اعلام کرد: شاخص ترکیبی حمل کانتینر در تاریخ ۴ مارس با کاهش ۲ درصدی به ۱۸۵۹.۲۸ دلار در هر کانتینر رسید که نسبت به هفته مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۸۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر این اساس نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی به طور متوسط ۱۰۳۷۷ دلار بود که شاخص جدید منتهی به چهارم مارس ۳۱ درصد کمتر از میانگین ۲۶۹۱ دلاری ۱۰ سال پیش می‌باشد. اما ۳۱ درصد نیز از میانگین نرخ ۱۴۲۰ دلاری سال ۲۰۱۹ میلادی و  پیش از همه گیری کرونا است.

Drewry در ادامه گزارش افزوده است: میانگین شاخص ترکیبی جهانی برای سال ۲۰۲۳ میلادی در تاریخ ۴ مارس در مسیر‌های  رفت و برگشت به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی ۲۰۱۵ دلار می‌باشد.

در همین حال نرخ‌ها در هفتۀ منتهی به ۴ مارس در مسیر شانگهای- نیویورک با ۴ درصد یا ۱۰۹ دلار کاهش به  ۲۷۷۲ دلار در هر جعبه ۴۰ فوتی رسید.

نرخ حمل در مسیر لس‌آنجلس - شانگهای نیز با ۳ درصد کاهش به ۱۰۶۷ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید.

از سوی دیگر نرخ‌ها در مسیر شانگهای - جنوا ایتالیا نیز با ۲ درصد کاهش به ۲۴۷۷  دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید، به همین ترتیب نرخ‌ها در مسیر نیویورک - روتردام  و بالعکس هر کدام یک درصد کاهش یافته و به ۱۵۷۳  دلار رسید.

Drewry در پایان گزارش خود یاد‌آور شده است: انتظار می‌رود که نرخ‌ها در هفته‌های آینده سیر نزولی داشته باشد.
شاخص جهانی حمل کانتینر باز هم نزولی شد

                                        نمودار شاخص جهانی حمل کانتینر از 27 فوریه 2022 تا 10 فوریه 2023

ارسال نظرات
آخرین اخبار