۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
معاون گروه کشتیرانی اعلام کرد:

اعزام تیم فنی جهت آماده‌سازی تخلیه و بارگیری کالا‌های ایرانی در ونزوئلا

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با اعزام نخستین شناور در خط منظم کشتیرانی طی آذر و بهمن ماه سال جاری به ونزوئلا کشتی بعدی نیز در اردیبهشت سال آینده اعزام خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۲۷۵

اعزام تیم فنی جهت آماده‌سازی تخلیه و بارگیری کالا‌های ایرانی در ونزوئلا

به گزارش مانا؛ امیر بیات در گفتگو با شبکه خبر سیما با بیان اینکه گروه کشتیرانی با اعزام دو فروند شناور اقیانوس پیما طی ماه‌های آذر و بهمن سال جاری خط مستقیم کشتیرانی به ونزوئلا را راه‌اندازی کرده است، تصریح کرد: این اقدام در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم انجام شده است و در تلاش هستیم این خط به صورت پایدار به فعالیت خود ادامه دهد.

وی شناور اعزامی به ونزوئلا در بهمن ماه را شناوری با ظرفیت ۲۲۰۰ TEU کانتینر اعلام کرد و ادامه داد: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، هر سه ماه یکبار به صورت رفت و برگشت یک فروند شناور در مسیر ونزوئلا تردد خواهد کرد که طبق این برنامه، شناور بعدی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ به بنادر این کشور اعزام می‌شود.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی علت تعیین این مدت زمان را دوری مقصد دانست و گفت: شناور پس از بارگیری در بنادر داخلی، از مسیر کانال سوئز ۳۵ روز تا مقصد در راه خواهد بود، به صورت میانگین دو هفته نیز تخلیه و بارگیری آن به طول می‌انجامد و ۳۵ روز نیز بازگشت آن طول می‌کشد، بنابراین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بر اساس این مدت زمان است.

وی با بیان اینکه گروه کشتیرانی از طُرق مختلف نسبت به دعوت و جذب تجار و فعالین اقتصادی داخلی برای بهر‌ه‌برداری از این خط کشتیرانی اقدام کرده است، خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز از صادرکنندگان تقاضا می‌کنیم هر چه زودتر نسبت به رزرو کانتینر در خط ونزوئلا اقدام کنند تا شناور با ظرفیت کامل و در زمان مقرر به سمت مقصد اعزام شود.

بیات تداوم این خط کشتیرانی را وابسته به استقبال تجار و فعالان اقتصادی ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تجار ایرانی استقبال چندانی از این خط کشتیرانی نداشتند این در حالی است که سازمان توسعه تجارت و وزارت امورخارجه طبق سیاستگذاری‌های صورت گرفته خواستار برقراری خط منظم کشتیرانی در مسیر ونزوئلا بودند.

وی از جمله پیگیری‌های صورت گرفته از سوی گروه کشتیرانی برای رونق بخشیدن به تجارت بین ایران و ونزوئلا را نامه نگاری به اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران و اعلام آمادگی این گروه کشتیرانی برای حمل کالا در مسیر ونزوئلا اعلام کرد و ادامه داد: در این خصوص با سازمان توسعه تجارت و وزارت امورخارجه نیز مکاتبات لازم صورت گرفته است همچنین سفیر کشورمان در ونزوئلا برای جذب تجار ایرانی به بازار ونزوئلا تلاش‌های مستمری را انجام دادند، هم اکنون نیز گروهی از کارشناسان فنی گروه کشتیرانی جهت آماده سازی و تجهیز بندر برای عملیات تخلیه و بارگیری و فراهم سازی بستر‌های لازم تداوم فعالیت خط منظم کشتیرانی یاد شده از جمله مذاکره با فورواردر‌های ونزوئلایی در این کشور مستقر شده‌اند.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیاز‌های بازار ونزوئلا را عمدتاً مصالح ساختمانی از جمله کاشی و سرامیک، لوله، آجر و... عنوان کرد و گفت: ونزوئلا نیز در زمینه چوب، کُک و سنگ آهن زمینه مناسبی برای صادرات به ایران دارد.     

بیات در پایان اظهارات خود با اشاره مجدد به اینکه در حال حاضر استقبال لازم از خط منظم کشتیرانی به ونزوئلا وجود نداشته است، تصریح کرد: مجدداً از بازرگانان و فعالان اقتصادی برای بهره‌برداری از این خط منظم دعوت به عمل می‌آوریم و تقاضا می‌کنیم هر چه زودتر نسبت به رزرو کانتینر اقدام نمایند.

تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات
آخرین اخبار