۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران:

تامین سوخت کم‌سولفور برای حفظ جایگاه ایران در حمل‌ونقل دریایی دنیا ضروری است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تامین سوخت کم‌سولفور از ضروریات حفظ جایگاه ایران در حمل‌ونقل دریایی دنیا است، گفت: تولید سوخت کم‌سولفور در مناطق جنوب کشور، هزینه حمل‌ونقل دریایی را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۱۵۴
تامین سوخت کم‌سولفور برای حفظ جایگاه ایران در حمل‌ونقل دریایی دنیا ضروری است
 
به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سیدعلی حسینی درباره اهمیت و ضرورت تأمین سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی و خارجی متردد در بنادر کشور، اظهار داشت: اگر بخواهیم جایگاه حمل‌ونقل دریایی خود را در سطح بین‌المللی حفظ کنیم باید تابع مصوبات و کنوانسیون‌های سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) باشیم و به بهترین شکل در این مسیر حرکت کنیم.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه داشت مقوله سوخت کم‌سولفور است تا شناورهای مربوطه برای رسیدن به مقصد دچار چالش نشوند چرا‌که بنادر استاندارد و بزرگ دنیا مانع از پذیرش و پهلوگیری شناورهایی می‌شوند که از این نوع سوخت استفاده نمی‌کنند.
رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه فاصله پالایشگاه فعلی که به تولید سوخت کم‌سولفور مبادرت می‌کند تا نوار ساحلی جنوب کشور موجب شده هزینه نهایی حمل‌ونقل کالا افزایش و مزیت رقابتی برای صاحبان کالا کاهش یابد، عنوان کرد: باید بتوانیم در مناطق جنوبی کشور که امکان تولید سوخت کم سولفور فراهم است و از پالایشگاه برخوردار هستیم نسبت به تولید این نوع سوخت اقدام کنیم.
حسینی با تاکید بر اینکه باید سوخت کم‌سولفور با کم‌ترین هزینه به شناورها برسد، اظهار داشت: اگر بتوانیم سوخت کم سولفور تولید کنیم علاوه بر تامین نیاز داخلی می‌توانیم در زمینه درآمدزایی در بازارهای بین‌المللی و حوزه بانکرینگ گام برداریم و به شناورهای متردد در منطقه خدمت‌رسانی کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروزه تامین سوخت کم‌سولفور برای تردد شناورها امری ضروری است، گفت: اگر قصد داریم سهم خود در حمل‌ونقل دریایی دنیا را حفظ و امکان پهلوگیری شناورهای ایرانی را در بنادر بزرگ دنیا فراهم کنیم باید بتوانیم مطابق با کنوانسیون‌های بین‌المللی حرکت کرده و سوخت کم سولفور تولید کنیم.
به گفته این عضو اتاق بازرگانی؛ نبود سوخت کم سولفور مانع پهلوگیری شناورها در بنادر می‌شود و با تحمیل دموراژ، هزینه حمل‌ونقل دریایی را افزایش می‌دهد.
حسینی افزود: کشور ما از بزرگترین تولیدکنندگان نفتی جهان است و خوشبختانه از فنّاوری‌های بسیار خوبی برخوردار هستیم و می‌توانیم سوخت کم سولفور تولید کنیم؛ مقوله تولید سوخت کم سولفور موضوع پیچیده ای نیست و به طور حتم با هماهنگی و تدبیر می‌توانیم این نیاز ضروری و فوری حمل‌ونقل دریایی را تامین کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار