۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

ژنراتور کشتی فله‌بر به منظور صرفه‌جویی در سوخت برای اولین بار بهسازی شد

برای اولین بار در صنعت دریایی جهان شرکت وارتسیلا ژنراتور یک کشتی فله‌بر با قدمت ۶ سال را به گونه‌ای بازسازی و بهینه کرد تا بهترین راندمان انرژی را داشته باشد.
کد خبر: ۹۵۱۳۰

ژنراتور کشتی فله‌بر به منظور صرفه‌جویی در سوخت برای اولین بار بهسازی شد


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از maritime-executive؛ شرکت وارتسیلا اعلام کرد: به دلیل مقررات جدیدی مانند EEXI و CII IMO  که توسط IMO در حال اجرا است، هزینه کشتی‌هایی که کربن بالا تولید می‌کنند به شدن بالا می‌رود، به همین جهت برای اولین بار در صنعت دریایی جهان شرکت وارتسیلا توانست با موفقیت یک سیستم ژنراتور کشتی Berge Toubkal را بهبود بخشیده و بازسازی کند و ردپای کربن را در آن به حداقل میزان برساند.

در ادامه این گزارش آمده است: این سیستم بارسازی و بهبود ژنراتور در کشتی‌های فله‌بر کمتر رایج است و بیشتر در کشتی‌های کانتینری به کار می‌رود؛ اما برای اولین بار یک کشتی فله‌بر به این سیستم مجهز شد تا راه برای بازسازی کشتی‌های دیگر باز باشد.

سیستم‌های ژنراتور شفت بهبود یافته روی کشتی‌ها توسط موتور اصلی هدایت شده تا برق شبکه را تامین کند؛ بنابراین در مصرف سوخت و آلاینده‌ها به شدت صرفه‌جویی به عمل می‌آید. کارآیی دیگر این سیستم آن است که نیاز به کار کردن موتور‌ها‌ی کمکی در دریا از بین می‌رود.

وارتسیلا در ادامه گزارش آورده است: این سیستم که به آن Power Take-Off (PTO) گفته می‌شود هرگز در کشتی‌های فله نصب نشده بود.

پائولو تونون مدیر شرکت Berge Bulk مالک کشتی بهسازی شده گفت: سیستمی که نصب شده در خنثی‌سازی کربن نقش اصلی را دارد و هم‌اکنون در حال نصب جدید‌ترین  فنّاوری ها‌ی صرفه جویی در مصرف سوخت مانند ژنراتور‌های شفت، روغن‌کاری هوا و نیروی محرکه بادی بر روی کشتی‌های خود هستیم و وارتسیلا در این زمینه  یکی از رهبران بازار سیستم‌های بهبود ژنراتور شفت و یکپارچه سازی الکتریکی است.

«Torsten Büssow» مدیر بخش الکتریکی  کشتی‌ها  در وارتسیلا گفت: این شرکت فعالانه روی توسعه فنّاور‌ی‌های جدید کار می‌کند که می‌تواند در سیستم کشتی‌های موجود ادغام شود تا فعالیت آن‌ها پاکتر و اقتصادی‌تر شود.

وی در پایان گفت: این سیستم پس از ده ماه بر روی کشتی Berge Toubkal نصب شده و این کشتی با سیستم بهینه شده  در حال حرکت بین چین و استرالیا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار