۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

عملیات کشتی به کشتی فروش نفت روسیه در ژانویه رکورد زد

عملیات کشتی به کشتی نفت از مقصد روسیه به کشور‌های دیگر پس از اعلام سری جدید تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا در ماه ژانویه رکورد جدیدی بر جای گذاشت. به طوری‌که از پایان ماه نوامبر تا پایان ماه ژانویه سه میلیون تن نفت از بنادر روسیه با عملیات کشتی به کشتی بارگیری شد.
کد خبر: ۹۵۰۵۱

عملیات کشتی به کشتی فروش نفت روسیه در ژانویه رکورد زد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ خبرگزاری رویترز به نقل از مؤسسه  Refinitiv Eikon گزارش داد یافته‌های این مؤسسه نشان می‌دهد بارگیری نفت روسیه به صورت کشتی به کشتی (STS) در ماه ژانویه در دریای مدیترانه به رکورد قابل توجهی رسید.

زیرا دلالان و معامله گران نفتی محموله‌ها را از کشتی‌های کوچکتر به کشتی‌های بزرگ منتقل کرده تا محموله‌ها  در مدت  طولانی به سمت آسیا  و سایر مناطق حرکت کنند.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه این شیوه مقرون به‌صرفه بوده، آمده است از زمانی‌که اتحادیه اروپا خرید نفت روسیه از طریق دریا را در ماه دسامبر ۲۰۲۲ ممنوع کرد،  بخش عمدۀ نفت روسیه به شیوه عملیات کشتی به کشتی  بیشتر به آسیا منتقل شد‌ه است.

همانگونه که اشاره شد این عملیات شامل انتقال محموله از کشتی‌های کوچک به بزرگتر در آب‌های بین المللی است که به علت طولانی بودن مدت سفر سود خوبی را نصیب دلالان و معامله گران نفتی می‌کند.

رویترز در ادامه گزارش تاکید کرده است محاسبات Refinitiv Eikon نشان می‌دهد انتقال نفت به روش کشتی به کشتی در دریای مدیترانه به منظور تحویل به قاره آسیا از ۵ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی تا ابتدای  ژانویه  ۲۰۲۳  بیش از هشت برابر شده و به  رکورد ۱.۷ میلیون تن نفت رسید.

بر اساس اطلاعات دریافتی از داده‌های مؤسسه Refinitiv Eikon یک میلیون تن نفت از طریق عملیات کشتی به کشتی در ماه ژانویه در نزدیکی بندر سئوتا اسپانیا  در تنگه جبل‌الطارق همچنین ۶۰۰ هزار تن نفت در نزدیکی بندر کالاماتا یونان بارگیری شد.

در این ارتباط باید گفت اکثر محموله‌ها به مقصد آسیا به میزان ۸۰۰ هزار تن در ماه ژانویه به هند تحویل شد.

در همین حال سنگاپور ۴۲۰ هزار تن و چین ۸۰ هزار تن در ماه ژانویه نفت روسیه را به شیوه کشتی به کشتی خریداری کردند.

در این میان مقصد ۳۸۰ هزار تن دیگر به صورت ناشناس باقی مانده است.

در پایان این گزارش آمده است به طور کلی از پایان ماه نوامبر تا پایان ماه ژانویه حد اقل سه میلیون تن نفت از بنادر روسیه  به صورت عملیات کشتی به کشتی بارگیری شد‌ه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار