۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

اوراق ۴۴۳ فروند کشتی تجاری، فراساحل و مسافری در سال ۲۰۲۲

تعداد ۴۴۳ فروند کشتی تجاری، فراساحل و مسافری در سال ۲۰۲۲ توسط بخش خصوصی به منظور اعزام به یارد‌های اوراق کشور‌های جنوب آسیا و ترکیه فروخته شد.
کد خبر: ۹۴۹۹۷

اوراق ۴۴۳ فروند کشتی تجاری، فراساحل و مسافری در سال ۲۰۲۲


با گزارش گروه بین‌الملل مانا از مؤسسه ngo‌_‌ship breaking، از این تعداد ۲۹۲ فروند کشتی بزرگ نفتکش، فله‌بر، سکو‌های شناور، کشتی‌های فراساحل و مسافری و بقیه در سایز‌های کوچک بودند.

این کشتی‌ها در یارد‌های اسکراپ بنگلادش، هند، پاکستان و ترکیه اوراق شده و یا در نوبت اوراق قرار دارند.

«lngvildjenssen» مدیر اجرایی مؤسسه ngo _ ship breaking در این زمینه با اشاره به اینکه اوراق کشتی بیشترین آسیب را به نیروی انسانی وارد می‌سازد، تأکید کرد: یارد‌های اوراق در دهۀ گذشته هیچگونه گزارش مالی منتشر نکرده و همواره از سود قابل توجهی برخوردارند.

وی افزود: در سال ۲۰۲۲ میلادی حداقل ۱۰ کارگر در یارد‌های اسکراپ جان خود را از دست داده و ۳۳ کارگر نیز زخمی شدند که بیشتر این اتفاقات در سواحل چاتو‌گرام بنگلادش صورت گرفت.

 به گفتۀ وی در یارد‌های جنوب آسیا از یک سو محیط زیست و از سوی دیگر کار‌گران در معرض خطرات بسیار زیادی قرار دارند که آتش سوزی، سقوط تجهیزات کشتی، انتشار بخار و مواد شیمیایی از جمله آنهاست؛ که همه این موارد به مرور به بیماری  نیروی انسانی  منجر می‌شود.

در پایان این گزارش آمده است در سال گذشته میلادی مالکان چینی تعداد ۲۸ کشتی و مالکان کشتی  روسیه، سنگاپور، امارات و یونان هر کدام  حداقل ۱۲ کشتی برای اوراق فروختند.

در مجموع تعداد ۴۹ کشتی هم در یارد‌های اوراق ترکیه اسقاط شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار