۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

افزایش ۲۵ درصدی رفاه دریانوردان در سال ۲۰۲۲

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی کار؛ رفاه و استاندارد‌های اشتغال دریانوردان در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن ۲۵ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۴۹۴۲

افزایش ۲۵ درصدی رفاه دریانوردان در سال ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سازمان بین المللی کار ILO؛ بر اساس گزارش‌های دریافتی از کشور‌های صاحب پرچم در سال ۲۰۲۲ میلادی استاندارد‌های کار، تأمین مسکن، حفاظت از سلامت و مراقبت‌های پزشکی دریانوردان ۲۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی افزایش  نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است بر اساس گزارش‌های دریافتی از کشور‌های تحت پرچم، شاخص میزان رفاه دریانوردان در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۶۷.۶ درصد رسید که نسبت به ۴۲.۹  درصد سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سازمان بین‌المللی کار در ادامه با قدر‌دانی از صاحبان صنعت کشتیرانی به منظور توجه به بهبود رفاه دریانوردان یاد‌آور شده است این سازمان همچنان پیگیر شرایط کاری دریانوردان در سراسر جهان به منظور دستیابی به صنعت کشتیرانی ایمن می‌باشد تا ایمنی و رفاه دریانوردان را در اولویت قرار  دهد.   

«گای پلاتن» دبیرکل اتاق بین‌المللی کشتیرانی ICS نیز در این ارتباط  گفت: گزارش منتشر شده از سوی سازمان بین‌المللی کار نوید‌بخش حرکت بزرگی است که نشان می‌دهد استاندارد‌های کار سازمان ILO توسط کشور‌های صاحب پرچم رعایت می‌شود و رفاه  در‌یانوردان  مورد توجه  قرار گرفته است.

در حال حاضر آنان به این موضوع پی برده‌اند که دریانوردان یک چرخ دندۀ حیاتی در زنجیرۀ تامین و لجستیک کالا هستند و حرکت و فعالیت بی‌نظیر آنان ۹۰ درصد تجارت را ممکن می‌سازد.

وی افزود: باید همگی تلاش کنیم تا شرایط کاری، مهارت‌ها ورفاه عادلانه دریانوردان در صنعت کشتیرانی تضمین شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار