۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

نرخ‌ها در بازار فراساحل طی سال ۲۰۲۲ نسبت به ۸ سال قبل اوج گرفت

شاخص نرخ روزانه کشتی‌های فرا‌ساحل، خدمات لجستیک دریایی، تأسیسات زیر آبی، خدمات مربوط به سکو ها‌ی دریایی و تجهیزات میادین فراساحلی در سال ۲۰۲۲ با چنان شتابی اوج گرفت که در هشت سال گذشته بی‌سابقه بود.
کد خبر: ۹۴۸۶۸

نرخ‌ها در بازار فراساحل طی سال ۲۰۲۲ نسبت به ۸ سال قبل اوج گرفت


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از مؤسسه کلارکسونز؛ در حال حاضر قیمت‌ها به بالا‌ترین سطح خود از ۲۰۱۴ میلادی تا‌کنون رسیده است.

بر اساس این گزارش شاخص نرخ روزانه DAY RATE INDEX  فراساحل در سال ۲۰۲۲ با ۳۲ درصد افزایش به ۸۴ واحد رسید که این رقم در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۵ واحد بود.

«استیو گوردون» مدیر تحقیقات کلارکسونز با اشاره به اینکه صنعت نفت و گاز فراساحل، ۱۶ درصد از نفت و گاز مصرفی جهان را تشکیل می‌دهد گفت: سه درصد از تولیدات دریایی روسیه از تأسیسات  فرا‌ساحلی تأمین می‌شود.

وی علت افزایش نرخ تأسیسات فرا‌ساحل در سال ۲۰۲۲ را بهبود بازار، عادی سازی فعالیت‌های پس از کرونا، افزایش سرمایه گذاری در واحد‌های تولیدی دانست.

به گفتۀ وی در سال ۲۰۲۲ میلادی تقاضا برای کشتی‌های فراساحل ۷ درصد بالا رفت و شاخص این قبیل کشتی با ۲۹ درصد افزایش به  ۱۳۸ واحد رسید.

نرخ اجاره روزانه کشتی‌های بزرگ با ۷۴ درصد افزایش در پایان سال  ۲۰۲۲ به ۱۶ هزار پوند رسید.
در این گزارش آمده است بازار دکل‌های حفاری نیز سال گذشته با رشد ۱۱ درصدی بهبود یافت که همه حاکی از اوج گیری قیمت‌ها در بخش فراساحل است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار