به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از نشریه مریتایم؛ کشتی مسافری رو-پکس Buquebus به طول ۱۳۰ متر در حال حاضر در کارخانه کشتیسازی اینکت در حال ساخت است.
گفتنی است، در ابتدا قرار بود کشتی حاضر با سوخت گاز طبیعی LNG کار کند، اما پس از مذاکرات صورت گرفتۀ اخیر، Buquebus از Incat خواسته است که موتور گازسوز را با یک راه حل باتری-الکتریک جایگزین کند.
شایان ذکر است، کشتی یاد شده ظرفیت حمل ۲۱۰۰ مسافر و ۲۲۶ وسیله نقلیه را خواهد داشت و تحویل آن برای سال ۲۰۲۵ میلادی تعیین شده است که قرار است در محدوده آرژانتین و اروگوئه با مسافت ۱۵۰ مایلی تردد کند.
«رابرت کلیفورد»، رئیس و مؤسس گروه اینکت، در این خصوص یادآور شد: بدیهی است نیاز به تأمین انرژی کافی در بنادری که کشتی از آنها تردد خواهد داشت وجود دارد، اما این روند مثبت است. ما در حال کار با تامینکنندگان هستیم تا اطمینان حاصل شود میتوانند فنّاوری مورد نیاز شارژ باتریها و موتورهای الکتریکی را در بازه زمانی مورد نیاز ارائه دهند.
یادآور میشود، با توجه به اینکه صنعت دریایی به دنبال آیندهای با انتشار کربن صفر چشم دوخته است، کشتیهای الکتریکی به عنوان بخشی از توانمندسازی برای کربن زدایی صنعتی در نظر گرفته میشوند.
اینکت معتقد است که بازار کشتیهای الکتریکی سبک وزن در حال رشد است و با این وجود نیروی کار و امکانات تولید نیز بایستی افزایش یابد.
گفتنی است، پروژههای ساخت کشتیهای الکتریکی در سراسر کارخانههای کشتیسازی بزرگ در جهان در حال افزایش است. سال گذشته، MS Medstraum، که به عنوان اولین کشتی مسافری سریع تمام الکتریکی و بدون آلایندگی جهان شناخته میشود، به بندر اصلی خود در استاوانگر، نروژ تحویل داده شد. این کشتی تقریباً ۹۸ فوت طول دارد و حداکثر ظرفیت ۱۴۷ مسافر را دارد.