۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

حل مشکل تجارت ایران و کوبا با برقراری خط کشتیرانی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه گفت: کشتیرانی مستقیم از ۲۰ روز گذشته بین ایران و کوبا برقرار شده است، که با این اقدام تجارت ایران و کوبا افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۴۷۴۳

حل مشکل تجارت ایران و کوبا با برقراری خط کشتیرانی

به گزارش مانا به نقل از مهدی ­صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، گفت: در سالهای گذشته روابط تجاری خوبی بین ایران و کوبا برقرار بوده است. بر اساس تحقیقات انجام شده کشورمان این توانایی را داد تا در انجام پروژه‌های مختلف  به خصوص در زمینه  انرژی با کشور کوبا  همکاری کند.
صفری در ادامه با اشاره به مشکلات تجارت بین دو کشور افزود: یکی از مشکلات در تجارت دو کشور فقدان خط کشتی بود که خوشبختانه از ۲۰ روز گذشته خط کشتیرانی به کمک کشور همسایه کوبا بین دو کشور برقرار شده است که با راه اندازی این خط کشتیرانی تجارت ایران و کوبا افزایش می یابد.
همچنین در ادامه معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با اشاره به همکاری تجاری ایران با کشور‌های غرب آفریقا گفت: ۲۰ کشور در آفریقا‌ی غربی قرار دارند که میتوانیم از ظرفیت‌های این کشو‌ها در زمینه فنی و مهندسی، معادن، دانش بنیان و... استفاده کنیم.
 صفری اظهار داشت: جلساتی با حضور سفرای کشورمان و وزارتخانه‌های مختلف برگزار شده تا ظرفیت‌های آفریقا برای گسترش روابط اقتصادی شناسایی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار