۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

آخرین شرکت کشتیرانی سهام خود را از روسیه خارج می‌کند

شرکت فرانسوی  CMA CGM نیز در پی تحریم‌های غرب بر علیه روسیه، سهام خود را از روسیه خارج می‌کند.
کد خبر: ۹۴۶۹۹

آخرین شرکت کشتیرانی سهام خود را از روسیه خارج می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از فلت­مون؛ شرکت فرانسوی CMA CGM قراردادی را برای واگذاری مالکیت خود در پارک لجستیک یانینو روسیه و پایانه اقیانوسی موبی دیک از طریق شرکت تابعه CMA Terminals مستقر در فرانسه منعقد کرده است.

در حال حاضر CMA حدود ۲۵ درصد مالکیت ترمینال اقیانوسی موبی دیک روسیه و پارک لجستیک Yanino را دارد، در حالی‌که مابقی متعلق به شرکت پایانه روسیه، Global Ports Investments PLC (GPI) است.

در این قرارداد، CMA CGM مالکیت ۲۵ درصدی خود در پایانه‌­های روسیه را با ۲۵ درصد سهام دیگر در اپراتور پایانه فنلاندی Multi Link Terminal مبادله خواهد کرد.

پس از مبادله، Global Ports کنترل کامل پایانه‌های روسیه را به دست خواهد گرفت و ۵۰ درصد مالکیت در ترمینال Multi Link فنلاند را خواهد داشت. CMA CGM مابقی مالکیت ۵۰ درصدی را در Multi Link را در اختیار خواهد داشت.

تحریم‌های مالی اعمال شده علیه روسیه مانع از انتقال پول شرکت‌های غربی به شرکت‌های روسی می‌شود، حتی زمانی که سرمایه‌گذاری‌های روسیه را واگذار می‌کنند. این نوع مبادله دارایی­‌های غیرنقدی، در میان شرکت­های غربی به دلیل رعایت تحریم­‌های مالی رایج شده است.
گفتنی است؛ این آخرین مورد از شرکت­های کشتیرانی غربی است که سهام خود را در شرکت­های روسی منحل  کرده است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار