۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

سقوط 80 درصدی ارزش سهام غول کشتیرانی مسافری آمریکا

سقوط 80 درصدی ارزش سهام غول کشتیرانی مسافری آمریکا
ارزش سهام شرکت کشتیرانی کارنیوال آمریکا ازدسامبر 2019 تا کنون بیش از 80 درصد کاهش یافته این رقم به پایین ترین سطح خود در30 سال گذشته رسیده است.
کد خبر: ۹۴۶۸۰

به گزارش گروه بین الملل مانا؛ کریستوفر پالمری خبرنگار بلومبرگ گزارش داد: شرکت آمریکایی کارنیوال در نیمه دوم سال 2022 با افزایش نرخ های بهره همچنین افزایش بودجه در صدد بود با راه اندازی خطوط گردشگری دریایی بر افت سهام در بازار بورس تا حدودی غلبه کند اما موفق نشد این شرایط را به ماه های پایانی سال 2022 برساند و منافع از دست رفته را جبران کند.
بر اساس این گزارش؛ غول کشتیرانی کروز آمریکا پیش از این بیش از یک سال به علت بروز کوید 19 تعطیل بود در آن زمان این شرکت اکثر سهام خود را فروخت و میزان زیادی وام از سیستم بانکی دریافت کرد. اما در مدت سه سال گذشته بدهی بلند مدت آن به 32 میلیارد دلار افزایش یافت که افزایش نرخ بهره پرداخت این میزان بدهی را بیش از پیش مشکل کرد.
از سوی دیگر، ظرفیت ناوگان مسافری کارنیوال با اعزام کشتی های قدیمی به یاردهای اوراق 11 درصد کاهش یافت.
جاش واینستین، مدیر اجرایی جدید کارنیوال که از ماه  آگوست 2022 مسئولیت مدیریتی در این شرکت را بر عهده گرفت سعی کرد با  دعوت از مسافران و افزایش قیمت ورودی به سوددهی بازگردد اما این امر با بحران اقتصادی اروپا و شیوع مجدد کویید در چین و جنگ اُکراین و روسیه دشوارتر شد.
این شرکت هفته گذشته اعلام کرد: با رزروهای انجام شده برای مقاصد اروپا و آسیا که برای سال 2023 پیش بینی شده هنوز موفق نشده است که به سطح قبل از همه گیری برسد؛ در این راستا جاش واینستین نگرانی خود را از شیوع سویه جدید کوید 19 در چین نیز اعلام کرد و گفت: امیدوار است موارد شیوع کویید 19 که در سفر دریایی کارنیوال استرالیا مشاهده شد، مجددا دامنگیر این شرکت نشود.
این مدیر اجرایی تصمیم دارد با ترغیب مردم به سفر دریایی جایگاه شرکت خود را در بازار ارتقا دهد اما کاهش ارزش سهام جایگاه او را در بین سه شرکت بزرگ مسافری جهان به شدت پایین آورده است و احتمال دارد به جای سود، باردیگر زیان نصیب کارنیوال شود.
در این راستا، بنجامین چایکن تحلیلگر Credit Suisse Securities معتقد است ارزش سهام شرکت های کروز با ورود به سال 2023 ممکن است به صفر برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار