۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

تحویل زودتر از موعد سومین کشتی مگامکس اِوِرگرین

تحویل زودتر از موعد سومین کشتی مگامکس اِوِرگرین
شرکت حمل و نقل کانتینری Evergreen سومین کشتی خود به نام Ever Acme را چهار ماه زودتر از موعد تحویل گرفت.
کد خبر: ۹۴۶۶۸

به گزارش گروه بین­ الملل مانا به نقل از سایت آفشور­انرژی؛  شرکت حمل و نقل کانتینری Evergreen کشتی Ever Acme با ظرفیت 24هزار TEU را از کشتی‌ساز چینی «هودونگ-ژونگ هوا»  چهار ماه زودتر از موعد مقرر تحویل گرفت.
شایان ذکر است، این کشتی در شرکت کشتی سازی چانگ­شینگ چین ساخته شد و انتظار می­رود برای سه ماهه دوم سال 2023 تحویل داده شود. اما بنا به اعلام کشتی‌سازی چین تحویل سریع‌تر کشتی با توجه به نوآوری­های صورت گرفته در مدیریت و بهبود فرآیند کشتی‌سازی امکان‌پذیر شد.
گفتنی است، این سومین کشتی کانتینری با ظرفیت 24هزار TEU است که امسال به Evergreen تحویل داده می­شود.
پیش از این، اولین کشتی از این سری با نام Ever Alot در ژوئن 2022 به مالک کشتی تایوانی تحویل داده شد و دومین کشتی به نام Ever Aria در سپتامبر 2022 تحویل شده بود.
کشتی های یاد شده باتوجه به ظرفیتی که دارند از جمله بزرگترین کشتی­های کانتینری جهان محسوب می­شوند. یادآور می شود، این سه کشتی بخشی از مجموع 9 کشتی هستند که توسط کشتی‌ساز چینی «هودونگ-ژونگ هوا»  برای شرکت حمل­و­نقل کانتینری Evergreen با کلاس ABS ساخته شده است.
لازم به توضیح است، کشتی کانتینری Ever Acme که به‌طور مستقل توسط هودونگ-ژونگ هوا طراحی شده‌است؛ دارای ویژگی‌های سبز بی‌شماری از جمله راه‌حل‌هایی برای بهره­وری بالا، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ایمنی مطابق با الزامات انتشار اکسیدهای نیتروژن سطح III است.
کشتی‌ دارای طراحی کمانی گرد، پروانه‌هایی با قطر بزرگ و کانال‌های برای اطمینان از صرفه‌جویی در مصرف انرژی همچنین مجهز به اسکرابر هیبریدی است.
کشتی 400 متری مگامکس-24 Ever Acme به بنادر بین آسیا و اروپا خدمات رسانی خواهد کرد. این کشتی می­تواند بیش از 24هزار کانتینر استاندارد را در یک زمان بارگیری کند و حداکثر  25 لایه انباشته کانتینر را که معادل ارتفاع یک ساختمان 22 طبقه است حمل کند.
Ever Acme قرار است در ماه جاری از شانگ­های حرکت کند و بلافاصله پس از تحویل شروع به کار کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار