۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

تعمیرات یک کشتی باری روسیه در ایران

تعمیرات یک کشتی باری روسیه در ایران
سرپرست مجتمع کاسپین شرکت صنعتی دریایی ایران گفت: برای نخستین بار تعمیرات یک کشتی فله‌بر روسیه در ایران انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۴۳

به گزارش مانا، میثم رعیت آزاد گفت: برای نخستین بار شناوری از کشور روسیه در ۴ دی ماه سال ۱۴۰۱ برای تعمیر و به روزرسانی وارد مجتمع کاسپین شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) شد.

سرپرست مجتمع کاسپین شرکت صنعتی دریایی ایران با بیان اینکه کشتی یادشده با آبخور ۳.۲ متر و ۱۴۰۰ تن وزن، ۵ متر ارتفاع، ۱۰۸ متر طول و ۱۴.۲۰ متر عرض دارد، افزود: متخصصان و کارکنان شرکت صدرا هم اکنون در تلاش برای رفع برخی آسیب‌های وارد شده به این کشتی فله‌بر هستند که در رودخانه ولگا به قطعات بزرگ یخ برخورد کرده است.

رعیت آزاد با اشاره به توان صنعت دریایی کشور در هر دو حوزه تولید و تعمیرات گفت: این مجتمع در تلاش است تا در آینده نزدیک ۲۰ درصد از بازار تعمیرات انواع شناور‌های دریای کاسپین را در اختیار بگیرد.

گفتنی است، به دنبال تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه پس از وقوع جنگ اوکراین و محدودیت‌های ترانزیتی فراروی این کشور، روسیه همکاری با ایران جهت استفاده از ظرفیت‌های کشورمان برای انتقال انواع کالا را افزایش داده و دریای کاسپین به عنوان یک مسیر کشتیرانی امن، ارزان و مناسب مورد توجه هر دو کشور قرار گرفته است.

همچنین، پیش از این شرکت کشتی سازی صدرا، نفتکش‌های غول پیکر افراماکس ۱ و ۲ را که سفارش کشور ونزوئلا بوده، تولید و به این کشور تحویل داده است. کشتی افراماکس ۳ نیز برای این کشور در این شرکت در حال ساخت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار