۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

یکی از بزرگ‌ترین نفتکش‌های جهان برای تعمیرات اساسی وارد ایزوایکو شد+عکس

یکی از بزرگ‌ترین نفتکش‌های جهان برای تعمیرات اساسی وارد ایزوایکو شد+عکس
سرپرست گروه شناور‌های بزرگ ایزوایکو گفت: یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های نفتکش جهان با ظرفیت بیش از یک میلیون بشکه نفت امروز در ایزوایکو برای انجام تعمیرات اساسی پذیرش شد که اجرای عملیات‌های مختلف تعمیراتی آن در کشور کم نظیر است.
کد خبر: ۹۴۶۱۳

یکی از بزرگ‌ترین نفتکش‌های جهان برای تعمیرات اساسی وارد ایزوایکو شد+عکس

به گزارش مانا به نقل از فارس، علی عزیزی سرپرست گروه شناور‌های بزرگ ایزوایکو ظهر امروز در بندرعباس اظهار کرد: شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) میزبان انجام تعمیرات اساسی یک سوپر نفت کش غول پیکر «ناشا» در حوض خشک این مجموعه هستیم که دارای ۳۳۲ متر طول و ۵۸ متر عرض و ۳۱ متر ارتفاع است.

به گفته وی، سند پلاست و رنگ، تعمیر لاین‌های اصلی شناور، لاین‌های آی جی، الکتروموتور‌ها و پمپ‌ها و قسمتی از ملحقات جانبی این سوپر نفتکش در مدت ۴۵ روز در این مجتمع انجام خواهد شد.
عزیزی همچنین خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات لازم تعمیراتی با اتکای به توان فنی و علمی داخل و با تجهیزات داخلی صورت می‌گیرد و کیفیت و رضایت حداکثری کارفرما در انجام این پروژه اهمیت مد نظر است.
سرپرست گروه شناور‌های بزرگ ایزوایکو از اشتغال ۳۵۰ نفر به طور مستقیم برای انجام این پروژه تعمیراتی خبر داد و گفت: بیش از یک هزار نفر نیز خدمات جانبی و غیرمستقیم برای تعمیر این شناور انجام می‌دهند.

وی از حسن اعتماد شرکت ملی نفتکش در سپردن این پروژه تعمیراتی به ایزوایکو نیز قدردانی کرد.

به گفته عزیزی، هزینه تمام شده این تعمیرات اساسی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد پایین‌تر از رقبای خارجی است.

بر اساس این گزارش، نفتکش ناشا یک سوپر تانکر عظیم یک میلیون بشکه‌ای با طول ۳۳۲ متر است که پس از بارگیری کامل بیش از ۱۸۰ هزار تن وزن دارد و قادر است تا ماه‌ها دریانوردی طولانی داشته باشد و بدلیل جثه بسیار بزرگ، توانایی ایستایی بالایی نیز در آب‌های اقیانوس‌ها دارد.

پهلودهی و استوارسازی این شناور برای انجام تعمیرات در حوض خشک ایزوایکو توسط مهندسان، کارشناسان و غواصان متبحری صورت می‌گیرد که سال‌ها در این حوزه صاحب تجربه هستند.

انجام تعمیرات این شناور‌های عظیم الجثه در کشورمان تنها در مجموعه ایزوایکو قابلیت انجام دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار