۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
وزیر راه و شهرسازی:

اداره بخش حمل و نقل باید فنّاورانه‌تر شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اداره بخش حمل و نقل باید فناورانه‌تر شود و نمی‌توانیم با روش سنتی در دنیا رقابت کنیم، گفت: دست نیاز ما برای تحول در بخش حمل و نقل به سمت شرکت‌ها و جوانان دانش بنیان است.
کد خبر: ۹۴۵۶۹

اداره بخش حمل و نقل باید فنّاورانه‌تر شود


به گزارش خبرنگار مانا، مهرداد بذرپاش امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه حمل و نقل در مصلای امام خمینی (ره)، اظهار کرد: در جمع یکی از پیشروترین صنایع کشور حاضر شدم و اعلام می‌کنم با یک صنعت بسیار مهم مواجهیم که اگر اجزای آن به درستی و دقیق تحلیل و بخش به بخش مشکلات آن حل و موانع برداشته شود، آن زمان می‌توانیم بگوییم وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از منظر جهت‌گیری جدید وزارت راه و شهرسازی نکاتی وجود دارد که در این جلسه باید گفت؛ نخست اینکه لازم است صنعت حمل و نقل دو ویژگی مهم داشته باشد که یکی از آنها «فنّاورانه» و دیگری «مردم پایه» است.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی از بخش حمل و نقل بیان کرد: فنّاورانه اداره‌تر شدن صنعت حمل و نقل اولویت است، از این مفهوم فاصله گرفتیم و نتوانستیم رضایت مردم را داشته باشیم و قیمت تمام شده محصول و خدمات را کاهش دهیم.

بذرپاش تصریح کرد: نتوانستیم ابتکارات لازم متناسب با شرایط روز داشته باشیم؛ وقتی با صنعت فناورانه مواجه هستیم که هر لحظه در حال اخذ فناوری جدید است، نمی‌توان نو نشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نمی‌توانیم با روش سنتی در دنیای موجود رقابت کنیم.

وی با طرح این سوال که برای فناورانه شدن این صنعت مهم چه کنیم؟ افزود: وظیفه دولت تسهیلگری است، از اجرا باید پا را عقب بکشیم، کمتر مداخله کنیم و مداخله بخش خصوصی بیشتر باشد.

بذرپاش اضافه کرد: این رویدادها و نمایشگاه‌ها برای این است که نشان دهیم ظرفیت فناورانه ما چقدر است؛ نه ناامید شویم که خیلی عقب ماندیم نه دچار تعریف و محاسبه غلط؛ اما باید مشخص شود فاصله ما با مرز فنّاوری و دانش چقدر است؟.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کمک‌کننده اصلی بخش خصوصی، شبکه دانش بنیان و مجموعه‌های جوانی هستند که هم بیش از ما مسلط به دانش روز هستند و هم محافظه‌کاری ما را ندارند.

وی تاکید کرد: در فصل نوین وزارت راه و شهرسازی دست نیاز ما برای رسیدن به این هدف به سمت شرکت‌های دانش بنیان است؛ باید تبدیل به پیشران صنعت شویم و دست نیاز ما به سمت جوانان دانش بنیانی است و راه دیگری جز اتکا به جریان جوانِ دانش بنیانی برای تحول در بخش صنعت حمل و نقل نداریم.

بذرپاش گفت: ویژگی دیگر این صنعت مردم پایه بودن است، همین مردم که مشتری اصلی صنعت هستند، اگر خدمت ارزان و در دسترس نداشته باشیم حرف از صنعت مردم پایه شوخی ای بیش نیست. حتی فنّاوری در خدمت مردم و مشتریان این حوزه ارزش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار