۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

برنامه ریزی برای کمک به افزایش نرخ GDP/ توسعه ناوگان با تکیه بر توان صنعتگران داخلی

برنامه‌ریزی کلان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک به افزایش تولید ناخالص ملی، تشریح شد.
کد خبر: ۹۴۵۶۶

برنامه ریزی برای کمک به افزایش نرخ GDP/ توسعه ناوگان با تکیه بر توان صنعتگران داخلی

به گزارش خبرنگار مانا؛ طی نشستی با حضور مدیران ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرفصل برنامه‌های کلان این گروه در راستای کمک به افزایش تولید ناخالص ملی تشریح شد.

در این نشست که به میزبانی معاونان توسعه بازار و توسعه ناوگان این گروه با موضوع «توسعه بازار با رویکرد توسعه ناوگان» برگزار شد با تاکید بر نیاز به بازسازی و نوسازی ناوگان گروه کشتیرانی، چگونگی هدایت سرمایه‌گذاری‌ها در سمت نیاز بازار به بهره‌ورترین شکل ممکن مورد بحث و تبادل نظر مدیران ارشد قرار گرفت.

توسعه حمل کالاهای صادراتی کشور، کمک به تقویت صادرات محصولات پتروشیمی و ورود به بازارهای تازه مانند حمل LNG و LPG طی نشست یاد شده بررسی شد.

امیر بیات‌تُرک معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه هدف گروه کشتیرانی کمک به زنجیره توزیع کشور بر اساس دیدگاه و وظیفه ملی است، تصریح کرد: افزایش سرعت حمل و نقل کالا به ویژه در بخش صادرات ضمن کاهش هزینه‌ها و رقابت پذیر شدن تولیدات صادراتی در بازار جهانی به ارزآوری هر چه بیشتر منجر شده و اثر مستقیمی بر افزایش نرخ تولید ناخالص داخلی خواهد داشت.

وی برنامه‌های کلان گروه کشتیرانی را در راستای تقویت صادرات اعلام و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه طرح بازسازی و نوسازی ناوگان را در دست اجرا داریم از شرکت های صادرات محور دعوت می‌کنیم برای خرید و ساخت شناورهای مورد نیاز حوزه فعالیت خود با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم‌فکری، همکاری و مشارکت کنند.

عبدالرضا محبی معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی نیز با اشاره به نیاز مبرم این گروه به نوسازی و بازسازی ناوگان، گفت: حدود 80 فروند شناور در انواع مختلف آن باید به صورت سفارش ساخت و یا خرید مستقیم به ناوگان ملحق شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین این شناورها در اولویت اول روی ظرفیت های داخلی حساب کرده‌ایم، تصریح کرد: چه در شمال و چه در جنوب قصد داریم همکاری تنگاتنگی را با سازندگان داخلی رقم بزنیم که طی آن کارشناسان و مهندسین گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در کنار طراحان و سازندگان داخلی قرار گرفته و دانش ساخت شناور را در کشور تثبیت نماییم.

شایان ذکر است، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین ناوگان تجاری کشتیرانی منطقه و چهاردهمین ناوگان بزرگ کانتینری جهان با اجرای تحریم های ظالمانه همواره به عنوان خط نخست دفاعی کشور مطرح بود است.

گفتنی است، این گروه علی‌رغم تحت تحریم بودن برای دومین سال متوالی موفق شده است رکوردهای حمل و نقلی خود را در تناژ و درآمد جابه‌جا کند. 

    

ارسال نظرات
آخرین اخبار