۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس؛

‌دریا و حمل‌ونقل دریایی برای کشور منبع ثروت است

‌دریا و حمل‌ونقل دریایی برای کشور منبع ثروت است
عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دریا و حمل‌ونقل دریایی برای کشور به عنوان یک منبع ثروت نباید از دست برود، گفت: بنادر شمالی ایران به عنوان یک بازار جدید باید مورد توجه جدی واقع شود.
کد خبر: ۹۴۵۳۰

به گزارش مانا، پرویز محمدنژاد قاضی عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به منظور فعالیت هرچه بهتر در حوزه دریایی و بندری، اظهار داشت: نقش سرمایه‌گذار در توسعه حمل‌و‌نقل دریایی کشور و رونق بنادر و توسعه اقتصاد دریامحور بر کسی پوشیده نیست و باید این اعتماد و باور در بخش خصوصی ایجاد شود تا به صورت جدی در این حوزه ورود کند.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه ترانزیت از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و باید اشاعه فرهنگ دریایی در دستورکار قرار گیرد، اظهار داشت: با کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه حمل‌و‌نقل دریایی، باید شرایطی را رقم بزنیم که شاهد تحول آفرینی در حوزه دریایی و بندری باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید امکانات و زیرساخت‌های لازم را در حوزه دریایی و بندری ایجاد کند و حمایت‌های مادی و معنوی را از فعالان اقتصادی در دستورکار قرار دهد، عنوان کرد: با نگاه توسعه تجاری و اقتصادی فعالیت‌ها در حوزه دریایی و بندری باید به بخش خصوصی برون سپاری شود.

به گفته محمدنژاد قاضی، ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور یک منبع ثروت برای اقتصاد ایران است و باید از ظرفیت حمل‌و‌نقل دریایی و ترانزیتی کشور به نحو مطلوب استفاده کنیم و از حضور خود در کریدور شمال جنوب و شرق غرب بهره‌مند شویم.

بر اساس این  گزارش، وی با اشاره به اینکه رفع موانع پیش روی بخش خصوصی و برداشتن موانع  فعالیت اقتصادی، به مجلس شورای اسلامی تکلیف شده است، اظهار داشت: بنادر شمالی بازار جدیدی برای اقتصاد ایران است و باید بتوانیم از بازار کشور‌هایی که در شمال کشور قرار گرفته اند استفاده کنیم و توجه جدی به بازار کشور‌های سازمان همکاری شانگ‌های و کشور‌های اوراسیا داشته باشیم.

محمدنژاد خاطر نشان کرد: کشور ما در موقعیت فوق‌العاده از نظر ترانزیتی قرار گرفته است و باید بتوانیم نگاه اقتصادی خود در بخش صادرات، واردات و فعالیت‌های تجاری تغییر دهیم و در این بین به ظرفیت دریایی و بندری کشور توجه جدی داشته باشیم تا در نهایت شرایطی ایجاد کنیم که به پویایی اقتصاد ایران و توسعه اقتصاد دریامحور منجر شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار