۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

شاخص حمل کانتینر در مسیر آسیا به اروپا و آمریکا باز هم پایین آمد

شاخص حمل کانتینر ۴۰ فوتی در هفته منتهی به ۹ دسامبر در مسیر آسیابه اروپا‌ی شمالی و آمریکا باز هم حدود ۱۴ درصد کاهش یافت. به گفته تحلیلگران با این شرایط و نرخ‌های حاکم بر بازار، مدیران تدارکات کانتینری در حقیقت روی مین دریایی حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۵۲۵

شاخص حمل کانتینر در مسیر آسیا به اروپا و آمریکا باز هم پایین آمد

 

به گزارش گروه بین‌المل مانا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ؛ نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی در مسیر آسیا، اروپا‌ی شمالی بر اساس شاخص Drewry’s WCI در هفته منتهی به نهم دسامبر رقم ۱۶۸۶ دلار را تثبیت کرد. این شاخص در بازار بورس (XSI) Xeneta  با ۱۵ درصد کاهش  ۲۱۲۶ دلار را ثبت کرد.

گزارش خبرنگار بلومبرگ حاکی است نرخ حمل  کانتینر ۴۰ فوتی در هفته گذشته از بنادر چین به بنادر بریتانیا تا ۱۳۰۰ دلار هم پایین آمد که این نرخ تا ۳۱ دسامبر معتبر است.

در ادامه این گزارش با اشاره به یافته‌های شرکت حمل‌و‌نقل کانتینری Loadstar آمده است نرخ جعبه‌های کانتینر ۴۰ فوتی در برخی مسیر‌های آسیا به اروپای شمالی تا ۱۰۰۰ دلار هم پایین آمده است که برخی از مالکان و اجاره کنندگان با همین نرخ‌ها نیز به دنبال تجارت جدید هستند.

یکی از مدیران شرکت Loadstar در این زمنیه گفت: هیچ تضمینی در فضای فعلی حمل کانتینر وجود ندارد و نرخ‌های کانتینر به مثابه یک مین دریایی برای مدیران تدارکات  صنعت کانتینری عمل می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است متاسفانه هیچ تضمینی در این فضا وجود ندارد و مالکان و اجاره کنندگان در برابر پیشنهاد‌هایی که در قرارداد‌های نقدی به علت کاهش تقاضا و رکود با قیمت پایین عنوان می‌شود، نسبت به رزرو کالا اقدام می‌کنند.

در همین حال شاخص  جهانی کانتینر WCI در هفته منتهی به ۹ دسامبر با دو درصد کاهش در مسیر آسیا به آمریکا برای کانتینر‌های ۴۰ فوتی به ۱۹۹۷ دلار رسید؛ که این رقم در فهرست بازار بورس (XSI) با پنج درصد کاهش به ۱۵۱۹ دلار رسید.

شاخص WCI هفته قبل برای نرخ‌های نقدی اروپا به آمریکا به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی با یک درصد کاهش به ۷۱۵۱ دلار رسید.

گزارش بلومبرگ حاکی است برخی خطوط کشتیرانی بزرگ کانتینری اخیراً برای مقابله با کاهش نرخ‌های کانتینری یک هزینه اضافی را در محموله‌های نقدی مطرح می‌کنند که در این ارتباط CMA CGM برای خطوط شمال اروپا به شرق آمریکا یک هزینه اضافی ۱۵۰۰ دلاری اعمال می‌کند که این رقم تا ۲۰ دسامبر اعمال خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار