۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

ترکیه به ۲۰ نفتکش حامل نفت روسیه اجازه حرکت نمی‌دهد

ترکیه از حرکت ۲۰ تانکر نفتی حامل ۱۸ میلیون بشکه نفت خام روسیه که قرار است به کشور‌های اروپایی، هند و کره جنوبی اعزام شوند، جلوگیری کرد.
کد خبر: ۹۴۴۸۶

ترکیه به ۲۰ نفتکش حامل نفت روسیه اجازه حرکت نمی‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبر‌گزاری بلومبرگ؛ دولت ترکیه در حال حاضر اصرار دارد که اولاً بیمه‌نامه مناسب برای محموله‌های نفتی تهیه شود که در آن‌ها تضمین به عمل آید  قیمت هر بشکه نفت بیش از ۶۰ دلار نباشد.

بر اساس این گزارش این کشتی‌ها چند روزی است که در تنگه بسفر و داردانل منتظر حرکت هستند، اما دولت آنکارا خواستار آن است که فعلاً تا زمان تهیه بیمه‌نامه اجازه حرکت به آن‌ها ندهد.  

 گفته می‌شود دولت‌های آمریکا و بریتانیا مقامات ترکیه را تحت فشار قرار داده‌اند تا نسبت به اخذ بیمه‌نامه از کشتی‌ها اقدام کنند.

در ادامه این گزارش آمده است بر اساس محدودیت‌هایی که توسط کشور‌های G-7 در هفتۀ گذشته وضع شده تنها شرکت‌هایی می‌توانند نسبت به حمل نفت‌ِخام روسیه اقدام کنند که محموله‌های آن‌ها به ازای هر بشکه ۶۰ دلار و یا کمتر بیمه شوند؛ ضمن اینکه هرچند مقصد تانکر‌های نفتی کره‌جنوبی، هند و اروپا است، اما نفتکش‌ها در صورتی قادر به حرکت از طریق قزاقستان راهی سواحل دریای سیاه خواهند شد که ترکیه این اجازه حرکت را به  آن‌ها بدهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار