۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

آغاز ساخت بزرگترین پایانه آب عمیق در دریای بالتیک

بالتیک هاب ساخت سومین پایانه آب عمیق خود را به عنوان بخشی از بندر گدانسک در لهستان آغاز کرد.
کد خبر: ۹۴۴۴۷

آغاز ساخت بزرگترین پایانه آب عمیق در دریای بالتیک

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از فلت­مون؛ بالتیک هاب ساخت سومین پایانه آب عمیق خود را به عنوان بخشی از بندر گدانسک در لهستان در تاریخ ۲۸ نوامبر سال میلادی جاری طی مراسمی آغاز کرد.

بر اساس گزارش فلت­مون در این ترمینال اسکله­‌ای به عمق ۱۷.۵ متر و طول ۷۱۷ متر ساخته خواهد شد که پس از تکمیل قادر خواهد بود بزرگترین کشتی­‌های کانتینری جهان را در خود جای دهد. همچنین قرار است فضای عملیاتی به مساحت ۳۶۵ هزار متر مربع نیز به عنوان بخشی از این پروژه ساخته شود. در مجموع ۴۶۷ میلیون دلار در این ترمینال سرمایه‌گذاری خواهد شد.

ساخت و ساز در دو فاز انجام خواهد شد؛ در فاز اول، شرکت­های DEME و Budimex منطقه عملیاتی ۳۶۰ هزار متر مربع را احداث خواهند کرد. این منطقه به طور کامل از دریا جدا می­‌شود و ظرفیت اداره هاب بالتیک را از ۱.۵ به ۴.۵ میلیون TEU در سال افزایش می‌دهد.

فاز اول تا سال ۲۰۲۴ میلادی تکمیل می­شود و پس از آن ترمینال برای عملیات تجاری افتتاح می‌­شود. در فاز دوم ساخت دیوار اسکله به طول ۷۱۷ متر و عمق ۱۷.۵ متر آغاز می‌شود. این ساخت و ساز در سال ۲۰۲۳ میلادی آغاز می­‌شود و انتظار می‌­رود تا اواسط سال ۲۰۲۵ میلادی به پایان برسد.

این پروژه همچنین شامل خرید تجهیزات بندری مانند هفت جرثقیل اسکله با قابلیت جابه‌جایی بزرگترین کشتی‌های جهان و ۲۰ جرثقیل دروازه‌ای نیمه خودکار ریلی است که می‌توانند از راه دور کار کنند.

این ترمینال می­‌تواند در کنار کشور‌های بالتیک به اروپای مرکزی و شرقی خدمات رسانی کند. ترمینال حاضر پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین مرکز ترمینال کانتینری در تمام اروپا را دارد.

ترمینال «T3» بزرگترین ترمینال در دریای بالتیک خواهد بود که تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ تکمیل خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار