۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

تأکید دبیرکل IMO بر جایگزینی سوخت بدون کربن به جای انرژی فسیلی در کشتی‌ها

دبیرکل IMO گفت: کشتیرانی بین‌المللی باید هرچه سریعتر برای استفاده از سوخت‌های بدون کربن به‌ جای فسیلی اقدامات لازم را به عمل آورد، زیرا یک عامل کلیدی برای انتقال انرژی در جهان است.
کد خبر: ۹۴۲۶۳

تأکید دیبرکل IMO بر جایگزینی سوخت بدون کربن به جای انرژی فسیلی در کشتی‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت IMO؛ «کیتاک لیم» دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی که در بیست و هفتمین گردهمایی تغییرات اقلیمی COP27 در مصر سخنرانی می‌کرد با اشاره به اینکه کشتیرانی یک عامل کلیدی برای انتقال انرژی جهانی است به همین جهت باید برای استفاده از سوخت‌های کم‌کربن پیش‌قدم شده و گام‌های اساسی را برای استفاده از انرژی‌های پاک فراهم کند.

وی افزود: اطمینان دارم که صنعت کشتیرانی به تجارت جهانی، توسعۀ پایدار به روش ایمن، پاک، کارآمد و مقرون به صرفه خدمت می‌کند.

بر اساس این گزارش «فرانچسکو لاکامرا» مدیر‌کل آ‌ژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید‌پذیر (IRENA) طی سخنانی گفت: کشتیرانی نقش مهم و اساسی در حمل‌و‌نقل و تجارت سوخت‌های تجدید‌پذیر خواهد داشت به همین جهت باید از فرصت‌های لازم برای کربن‌زدایی استفاده کند.

«نیکلاس پلتیر» مدیر حمل‌و‌نقل بانک جهانی نیز گفت: بانک جهانی فعالانه در مطالعات و اجرای پروژه‌های توسعه انرژی سبز مانند آمونیاک، متانول، هیدروژن و... مشارکت دارد و در این ارتباط از پروژه‌های  در دست اجرا در کشور‌های مراکش، کلمبیا، برزیل و نامیبیا حمایت می‌کند.

«نوال یوسف الحنایی» مدیر دپارتمان انرژی امارات متحده عربی نیز گفت: این کشور در حال به‌روز‌رسانی استراتژی انرژی به سمت انرژی‌های تجدید‌پذیر با تمرکز بر هیدروژن، برق آبی و سایر منابع انرژی تجدید پذیر است.

«جیمز منیوپ» مشاور اقتصادی ریاست جمهوری نامیبیا نیز گفت: باید کربن‌زدایی در بخش‌هایی مانند صنعت کشتیرانی را در اولویت  قرار دهیم، زیرا صنعت کشتیرانی در صادرات انرژی سبز نقش اساسی دارد و نیاز دارد که ابتدا استفاده از انرژی سبز را از خود این صنعت شروع کند.

«دیگو پاردو» وزیر انرژی شیلی نیز آمادگی خود را برای استفاده از انرژی‌های پاک اعلام کرد.

«خوزه فیرمو» مدیر‌عامل بندر آچو برزیل عنوان کرد: این کشور در تولید سوخت‌های زیستی مانند اتانول سابقه طولانی دارد و به زودی برای صادرات این نوع سوخت آمادگی خود را اعلام خواهد کرد.

«خانم لین لو» مدیر‌عامل مرکز جهانی کربن‌زدایی دریایی (GCMD) نیز گفت: دریانوردان و اپراتور‌های کشتی باید نحوۀ استفاده از سوخت‌های جدید را با بر‌گزاری دوره‌ها آموزش ببینند.

«خانم ربکا گرینسپن» دبیر‌کل UNCTAD گفت: در شرایط حساسی در زمینه سیاست‌های انرژی به سر می‌بریم. آینده به سرمایه‌گذاری در سوخت‌های غیر‌فسیلی بستگی دارد، این یک فرصت عالی است تا کشور‌های درحال توسعه با انرژی‌های پاک بیشتر آشنا شوند.

شایان ذکر است بیست وهفتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی در شرم‌الشیخ مصر با مشارکت سازمان ملل، IMO، IRENA، آنکتاد، بانک‌های جهانی و سازمان‌های مردم نهاد در حال  برگزاری است و تا ۱۸ نوامبر ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار