۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

انباشت بسیار زیاد کانتینرها، مشکل صنعت حمل و نقل جهانی

در حالی که کمبود کانتینر در اوج همه‌گیری کووید معضل صنعت حمل و نقل بود، اقتصاد جهانی اکنون با مشکل کانتینر‌های بیش از حد مواجه است.
کد خبر: ۹۴۲۵۸

 

انباشت بسیار زیاد کانتینرها، مشکل صنعت حمل و نقل جهانی

به گزارش مانا، داده‌ها نشان می‌دهند که انبار‌های کانتینر که برای نگهداری کانتینر‌ها پس از تخلیه استفاده می‌شوند، کاملاً پر شده است. این به نشانه‌های بیشتری از کاهش تقاضای جهانی و رکود اقتصادی قریب الوقوع اشاره می‌کند.

تاجران و حمل‌کنندگان می‌گویند که کاهش تقاضای مصرف‌کننده جهانی نشانه عادی شدن اقتصاد جهانی پس از هجوم شدید مصرف پس از قرنطینه نیست، بلکه یک تغییر رو به پایین در اشتهای مصرف است.

«کریستین رولوف» مدیر اجرایی پلتفرم تدارکات کانتینر آنلاین Container xChange این هفته گفت: «فضای انبار کافی برای قرار دادن همه کانتینر‌ها وجود ندارد.»

گفته می‌شود برای مبارزه با انبار‌های پر و سرریز، بنادری مانند بندر هیوستون شروع به اخذ هزینه برای کانتینر‌های خالی که بیش از هفت روز در ترمینال‌ها نشسته‌اند، کرده‌اند.

به گزارش فولاد ایران، تعداد انبوه کانتینر‌ها در کشتی‌ها یا بنادر، فضای انبار را اشغال می‌کند که تنها بحران زنجیره تأمین را تشدید می‌نماید، زیرا بر تغییر موقعیت و حرکت کانتینر تأثیر می‌گذارد.

آخرین شاخص قیمت کانتینر دوباره به ۲۷۷۳ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی کاهش یافته است. این ۷۳ درصد کمتر از اوج نرخ در سپتامبر سال گذشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار