۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

نرخ روزانه اجاره کشتی‌های حمل گاز LNG به ۵۰۰ هزار دلار رسید

نرخ اجاره روزانه کشتی‌های حمل گاز LNG با دستیابی به رکورد بی‌سابقه ۵۰۰ هزار دلار در روز رکورد چند ساله را در صنعت کشتیرانی شکست.
کد خبر: ۹۴۱۹۲

 

نرخ روزانه اجاره کشتی‌های حمل گاز LNG به ۵۰۰ هزار دلار رسید

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسۀ کلارکسون با انتشار گزارشی اعلام کرد عرضۀ کم گاز و افزایش تقاضا همزمان با نزدیک شدن اروپا به فصل زمستان نرخ حمل کشتی‌های مدرن ۱۷۴ هزار متر مکعبی را در پایان اکتبر به ۵۰۰ هزار دلار در روز رساند که این رکورد تا کنون بی‌سابقه بوده است.

کلارکسون در ادامه گزارش یاد‌آور شده است نرخ حمل کشتی‌های ۱۴۵ هزار متر مکعبی نیز به نزدیک ۲۵۰ هزار دلار رقم خورده است.

بر اساس این گزارش افزایش نرخ روزانه کشتی‌های حامل گاز LNG به دلیل تقاضایی است که در کشور‌های اروپایی مشاهده می‌شود؛ زیرا کشتی‌هایی که قبلاً به سمت آسیا می‌رفتند هم‌اکنون به سمت اروپا می‌روند به گونه‌ای که واردات گاز LNG اروپا در سپتامبر ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۶۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کلارکسون در ادامه گزارش خود آورده است اکنون در آستانه هوای سردتر در اروپا تعداد زیادی از کشتی‌های حامل گاز در بنادر لنگر انداخته‌اند و منتظر حرکت به سمت کشور‌های اروپایی هستند.

واردات گاز توسط کشور‌های اروپایی در ماه اکتبر ۷.۵ درصد افزایش یافت در حالی‌که بین ژانویه تا آگوست ۲۰۲۲ این رقم ۴.۸ درصد بود.

در پایان این گزارش آمده است واردات گاز LNG از آمریکا جایگزین منابع گاز روسیه به اروپا شده و قرار است که صادرات از LNG Freeport آمریکا که به دلیل آتش‌سوزی در ماه ژوئن متوقف شده بود در نوامبر از سر گرفته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار