۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

برگزاری دوره آموزش دیجیتال مدیریت رسوب زیستی

دوره آموزش دیجیتال مدیریت رسوب زیستی به منظور به حداقل رساندن ورود گونه‌های آبزی مهاجم از طریق بدنه کشتی‌ها در کشور‌های در حال توسعه در حال انجام است.
کد خبر: ۹۴۰۹۷

برگزاری دوره آموزش دیجیتال مدیریت رسوب زیستی در کشور‌های در حال توسعه

به گزارش مانا به نقل از سایت سازمان جهانی دریانوردی؛ دوره آموزش دیجیتال مدیریت رسوب زیستی از تاریخ 18 اکتبر 2022 به منظور بهبود آگاهی و افزایش پتانسیل‌ کشورهای در حال توسعه در این زمینه در حال انجام است. این دوره آموزشی می‌­تواند مقدمه‌ای باشد که در ادامه به تفصیل به جنبه‌های متعددی از رسوب زیستی کشتی­‌ها بپردازد و همچنین به عنوان یک عامل برای معرفی گونه­‌های آبزی مهاجم؛ راه حل‌هایی متناسب با فنّاوری­‌های مدیریتی در دسترس ارائه دهد.

دوره حاضر در چارچوب پروژه GEF-UNDP-IMO GloFouling Partnerships ایجاد شده است که به کشورهای در حال توسعه در اجرای دستورالعمل­‌های رسوب زیستی سازمان دریانوردی بین المللی برای به حداقل رساندن ورود گونه‌های آبزی مهاجم از طریق بدنه کشتی­‌ها کمک می­‌کند.

 مدت زمان این دوره آموزشی تا 31 دسامبر 2022 است که فقط برای شرکت­ کنندگان در 12 کشور ذی‌نفع GloFouling Partnerships در دسترس خواهد بود اما از ژانویه 2023، هر فردی می­‌تواند از طریق لینک زیر ثبت نام نموده و در دوره شرکت کند. https://lms.imo.org/moodle310/ 

این دوره بخشی از پورتال آموزش الکترونیکی IMO است که به عنوان سیستم مدیریت یادگیری (LMS) نیز شناخته می­‌شود و به منظور افزایش پتانسیل­‌های کشورهای عضو برای اجرای مؤثر ابزارهای IMO ایجاد شده است.

دوره آموزش الکترونیکی در مورد مدیریت رسوب زیستی کشتی‌­ها یکی از سه دوره آموزش الکترونیکی دانشگاه جهانی دریایی (WMU)-IMO است که با حمایت برنامه همکاری فنّی یکپارچه IMO (ITCP) توسعه یافته است.

 شایان ذکر است که پس از اتمام موفقیت آمیز دوره دیجیتال به پذیرفته ­شدگان گواهی دیجیتال اعطا خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار