به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از موسسه آلفالاینر؛ آخرین ارزیابیها از وضعیت کشتیهای غیرفعال حاکی است کاهش تقاضا، از دور خارج شدن برخی کشتیهای فرسوده، لغو برخی قراردادها همچنین پهلوگیری برخی از آنها در یاردهای تعمیراتی باعث افزایش کشتیهای بیکار در ماه اکتبر شده است، زیرا تعداد کشتیهای فرسوده در تابستان سال جاری میلادی تقریباً ثابت بود.
بر اساس این گزارش تعداد کشتیهای غیرفعال در سال ۲۰۲۲ به ۲۷۶ فروند با یک میلیون و ۵۸ هزار و ۷۰۰ teu رسید که ۴.۱ درصد کل ناوگان جهانی کانتینری را شامل میشود.
به عقیده تحلیلگران آلفالاینر بیکاری برخی از کشتیها به لغو کالاهای رزرو شده از سوی برخی از مشتریان برمیگردد که در آخرین لحظه از انجام قرارداد سرپیچی میکنند.
ضمن اینکه کشتیهای بیکار در صورت اعزام به منطقه آسیا بدون شک فعال خواهند شد.