۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران:

افتتاح خط ریلی و ساخت جاده ۲ بانده از نیاز‌های اصلی سواحل مکران است

دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران گفت: افتتاح خط راه آهن چابهار - زاهدان و ساخت جاده‌های ۲ بانده منتهی به بندر چابهار از نیاز‌های اصلی سواحل مکران برای توسعه و آبادانی است.
کد خبر: ۹۴۰۴۸

افتتاح خط ریلی و ساخت جاده ۲ بانده از نیاز‌های اصلی سواحل مکران است

به گزارش مانا، حسین دهقان در بازدید از زیرساخت‌های ایجاد شده برای سرمایه گذاری و روند توسعه پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری در سواحل مکران و بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: باید زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم شود که این امر مستلزم تکمیل و بهره برداری از پروژه های زیربنایی و روبنایی وابسته نظیر ریل و جاده و فرودگاه است.

وی همچنین در بازدید از روند پیشرفت پروژه های فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و پروژه ساخت مخازن نفتی و پتروشیمی عنوان کرد: منطقه مکُران، باید به عنوان موتور پیشران توسعه ملی تلقی شود چرا که بندر چابهار به بسیاری از نقاط دنیا متصل بوده که تأثیر آن علاوه بر استان موجب ارتقاء سطح تجاری دریایی کشور و منطقه نیز می شود.

دهقان با بیان اینکه مشارکت مردم در فرآیند توسعه منطقه مکُران ضروری است، گفت باید فضایی فراهم شود که آحاد مردمی که در این جغرافیا زندگی می‌کنند، خود را در یک سرنوشت مشترک ببینند و برای رسیدن به نقطه مطلوب، وارد میدانِ پیشرفت و آبادانی شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان در این بازدید ضمن تشریح جزئیات پروژه‌ها اضافه کرد: با ساخت و بهره برداری از پروژه های زیربنایی و روبنایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی زمینه سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور فراهم می شود.

 در این بازدید استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاونان استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار و جمعی از مسئولین کشوری و استانی، دهقان را همراهی کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار