۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
رستم قاسمی خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در حوزه حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی گفت: با راه‌اندازی کریدور‌های حمل و نقلی درآمد سرشار و پایدار برای کشور فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۹۵۳

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در حوزه حمل و نقل

به گزارش خبرنگار مانا؛ رستم قاسمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در محل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه علیرغم وجود ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور خطوط ریلی به کریدور‌های شمال_جنوب و شرق به غرب متصل نیست، تصریح کرد: در اجلاس اخیر وزرای عشق‌آباد در ترکمنستان همه به صراحت پذیرفتند که ایران به لحاظ ژئوپلتیک مهم‌ترین نقطه در جهان است و می‌تواند نقشی جهانی در حوزه‌ حمل و نقل ایفا کند.
وی با تاکید بر اینکه باید از این موقعیت بی‌نظیر استفاده کنیم، افزود: آمار حمل بار در منطقه ۲۰۰ میلیون تن برآورد می‌شود که بخش عمده‌ای از آن می‌تواند با استفاده از کریدور‌ها از ایران عبور کند و درآمدی سرشار و پایدار به اندازه درآمد نفت ایجاد نماید.
قاسمی روش فعلی راه‌اندازی پروژه‌های زیرساختی را که مدت‌ها به طول می‌انجامد را اشتباه دانست و گفت: بعد از یک سال پیگیری و تلاش زمینه‌ای فراهم شده است که طی آن ۲۰ میلیارد دلار در حمل و نقل کشور سرمایه‌گذاری کنیم که نتیجه آن تحول ساختاری در تمام بخش‌های حمل و نقلی است.
وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهارات خود بر دشواری شغل دریانوردی اشاره و تصریح کرد: بخش دریایی مظلوم واقع شده است این در حالی است که باید به‌ عنوان پایه اقتصاد از آن بهره می‌گرفتیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار