۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

افزایش ۱۲۳ درصدی سود حمل و نقل کانتینری در سه ماهه دوم ۲۰۲۲

حمل و نقل کانتینری در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به سود خالص ۶۳.۷ میلیارد دلاری دست یافت که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. این رقم ۱۴۵ درصد از سود فیس بوک، آمازون، نتفلیکس و گوگل بیشتر است.
کد خبر: ۹۳۸۱۱

افزایش ۱۲۳ درصدی سود حمل و نقل کانتینری در سه ماهه دوم ۲۰۲۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "جان مک کاون" تحلیلگر و مؤسس مؤسسه Blue Alpha Capital که به بررسی عملکرد حمل‌و‌نقل کانتینری در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ پرداخته طی گزارشی اعلام کرد سود خالص حمل‌و‌نقل کانتینری در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۵ میلیارد دلار از سود  مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بالاتر است.

در این گزارش آمده است سود به دست آمده نسبت به سه ماهه اول سال جاری پنج میلیارد دلار (۸.۵) درصد افزایش نشان می‌دهد.

"مک کاون" در گزارش  خود یاد‌آور شده است سود به دست آمده توسط حمل‌و‌نقل کانتینری در سه ماهه دوم سال جاری میلادی دو برابر کل درآمد در سه ماهه قبل از همه گیری کرونا است.

به گفتۀ وی رشد حمل‌و‌نقل کانتینری در دو سال گذشته بارزترین تغییرات در حمل‌و‌نقل دریایی را طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد، زیرا پس از ۱۲ سال که از بحران مالی ۲۰۰۸ می‌گذرد و حمل‌و‌نقل کانتینری با سود منفی مواجه شده بود، اینک به سوددهی قابل توجهی دست یافته است.

در واقع صنعت حمل‌ونقل کانتینری به معنای واقعی کلمه از نظر عملکرد از پایین‌ترین سطح به بالاترین سطح حمل‌و‌نقل دریایی رسیده است.

وی تأکید کرد سود خالص سه ماهه دوم حمل‌و‌نقل کانتینری ۱۴۵ درصد از سود فیس بوک، آمازون، نتفلیکس و گوگل و ۷۶ درصد از مجموع درآمد اپل و مایکروسافت بیشتر است.

حال اینکه چه چیز باعث این سود‌های هنگفت حمل‌و‌نقل کانتینری شد "مک کاون" به افزایش نرخ قرارداد‌های بلند مدت این صنعت اشاره می‌کند که در ۶ ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بیشتر از نرخ‌های نقدی است.

وی در پایان گفت کاهش نرخ‌های نقدی در حمل‌و‌نقل کانتینری نیز فقط ۱۰ درصد از کانتینر‌های جابه‌جا شده در سطح جهان را شامل می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار