۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

۵۰۰ کشتی با سوخت LNG در نوبت ساخت

با سفارش ۹ کشتی در ماه جولای مجموع سفارشات کشتی‌ها با سوخت LNG برای تحویل در سال ۲۰۲۸ به بالای ۵۰۰ کشتی رسید که تقریباً دو برابر ناوگان فعلی کشتی‌ها با سوخت LNG است.
کد خبر: ۹۳۵۶۵

۵۰۰ کشتی با سوخت LNG در نوبت ساخت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه DNV گزارش داد در حال حاضر ۳۱۳ کشتی با سوخت LNG در حال فعالیت هستند که بیشتر آن‌ها دارای موتور‌های دوگانه‌سوز هستند و در میان آن‌ها ۲۲۹ کشتی فقط با سوخت LNG کار می‌کنند.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۴  فقط ۵۰ کشتی با سوخت LNG فعالیت می‌کردند.

"مارتین وولد" مشاور اصلی DNV  در سوخت‌های جایگزین در این زمینه گفت: در حال حاضر تنوع کشتی‌هایی که با سوخت LNG سفارش داده می‌شوند زیاد است به گونه‌ای که کشتی‌های مسافربری، کانتینری، حمل خودرو، تانکر‌ها و فله‌بر‌ها در بین آن‌ها در حال افزایش است.

وی در ادامه یاد‌آور شد: تجزیه و تحلیل داده‌های DNV نشان می‌دهد که سفارش کشتی با سوخت LNG در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ از ۱۶۰ کشتی فراتر رفته است.

در این میان کشتی‌های کانتینری پیشتاز کشتی‌های سفارش شده می‌باشند، پس از آن  کشتی‌های حمل خودرو در ردیف بعدی قرار دارند.

"مارتین وولد" در پایان گفت: خوشبختانه زیر‌ساخت‌های لازم برای سوخت‌رسانی به کشتی‌هایی که از گاز LNG استفاده می‌کنند در حال توسعه است و داده‌های DNV نشان می‌دهد تعداد کشتی‌هایی که گاز LNG  را برای توزیع ذخیره می‌کنند به ۳۸ فروند رسیده است. از سوی دیگر افزوده شدن ۱۸ کشتی به این ناوگان در دستور کار قرار دارد. ضمن اینکه منابع ذخیرۀ ساحلی نیز به اندازه کافی وجود دارد.

وی افزود: خوشبختانه ساخت کشتی‌هایی که از سوخت‌های کم کربن و صفر درصد استفاده می‌کنند به آرامی در حال افزایش است و علاوه بر کشتی‌هایی با سوخت LNG کشتی‌هایی با سوخت صفر درصد با استفاده از سوخت هیدروژن، آمونیاک و سیستم‌های برقی در نوبت  سفارش قرار دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار