۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

افزایش ارزش سهام شرکت‌های بزرگ کانتینری جهان در نیمه اول ۲۰۲۲

ارزش سهام تعدادی از خطوط کشتیرانی کانتینری بزرگ جهان در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۲ بین ۶ تا ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافت و ارزش کل سهام ۱۰ شرکت از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت.
کد خبر: ۹۳۵۳۵

 

افزایش ارزش سهام شرکت‌های بزرگ کانتینری جهان در نیمه اول ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه آلفا‌لاینر با انتشار گزارشی اعلام کرد اگرچه در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۲ شرکت‌های بزرگ کشتیرانی کانتینری با کاهش تقاضا، بحران اوکراین و ازدحام بنادر مواجه بودند، اما  ارزش سهام اکثر شرکت‌های کانتینری از ابتدای سال تا پایان جولای بین ۱۵ تا ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش در بین شرکت‌های عمده خطوط کشتیرانی هاپاگ لوید و مرسک بیشترین افزایش عرضه سهام را در این مدت تجربه کرده‌اند.

افزایش ارزش  سهام بار دیگر ارزش بازار حمل‌و‌نقل کانتینری را افزایش داد و در این میان چهار شرکت کشتیرانی آسیایی پذیرفته شده در بورس ارزش قابل توجهی پیدا کردند.

در ادامه گزارش آمده است قبل از همه گیری کرونا فقط دو شرکت هاپاگ لوید و مرسک واجد شرایط برای ارزش گذاری سهام در بازار حمل‌و‌نقل دریایی بودند، اما در حال حاضر حداقل ۱۰ شرکت بزرگ کانتینری اروپایی و آسیایی در میزان ارزش‌گذاری بازار نقش دارند که ارزش کل سهام این شرکت‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار بالغ می‌گردد.

البته در مقطعی از ماه جولای سال ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۱ این میزان به ۲۵۰ میلیارد دلار نیز رسید.

این در حالی است که ارزش بازار کانتینری در ژانویه سال ۲۰۲۰ حدود ۶۰ میلیارد دلار بود، اما در حال حاضر میزان ارزش سهام کانتینری ۱۰ شرکت عمده بالاتر از ۲۰۰ میلیارد دلار است.

در گزارش آلفا‌لاینر آمده است که صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به دلیل قرنطینه چین و رکود حاصل از جنگ روسیه و اوکراین و تورم بالا باعث شد که ارزش بازار سهام کانتینری به شکل دلخواه رشد نکند.

این صندوق پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی جهان که در حال حاضر ۳.۲ درصد برای سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۳ به ۲.۹ درصد کاهش خواهد یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار