به گزارش گروه بینالملل مانا؛ در درخواست این سازمانها که در بین آنها مدیران پایانههای بندری، صاحبان کالا و شرکتهای حملونقل، اجاره کنندگان و مالکان کشتی به چشم میخورند، آمده است همه بخشهای حملونقل در شرایط فعلی باید از مزایای این قوانین برخوردار شوند.
آنها معتقدند مزایای معافیتها و قانون رقابت که پیش از این از سوی اتحادیه اروپا به منظور حمایت از صنعت کانتینری تصویب شده به طور عادلانه بین شرکتها و سایر بخشهای اقتصادی توزیع نمیشود و فقط بخش حملونقل کانتینری را در بر میگیرد.
در این گزارش آمده است با توجه به اینکه صنعت کانتینری توانست با استفاده از قوانین معافیتها و رقابت در سال ۲۰۲۱ به سود بیش از ۱۸۶ میلیارد دلاری دست یابد این کار به ضرر بقیۀ زنجیرۀ تأمین و مصرف کنندگان اروپایی شد در حالیکه باید چنین قوانینی به خصوص درحال حاضر شامل تمام بخشهای حملونقل شود.
در پایان این گزارش آمده است اتحادیۀ اروپا باید هرچه زودتر نسبت به ایجاد سازوکار جدید و بازنگری در قوانین معافیتها و رقابت عمومی برای همه بخشها پیشقدم شود تا در شرایط بحرانی فعلی همه بخشها بتوانند به فعالیت حمایت شده از سوی اتحادیه ادامه دهند.