۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

اواخر مرداد ماه؛ آغاز فعالیت کشتی توریستی در مسیر چابهار- عمان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اواخر مرداد ماه کشتی مسافربری در مسیر چابهار – مسقط راه اندازی خواهد شد، گفت: هزینه سوخت این شناور در شش ماه نخست فعالیت رایگان و سپس سوخت یارانه‌ای در اختیار آن قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۳۴۴۵

اواخر مرداد ماه؛ آغاز فعالیت کشتی توریستی در مسیر چابهار- عمان

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای راه‌اندازی مجدد خط کشتیرانی مسافربری در مسیر چابهار- مسقط، برنامه ریزی‌های گسترده‌ای با همکاری مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: رفع مشکل سوخت شناور‌های بزرگ تفریحی و مسافربری که چندی پیش از طریق رایزنی های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با وزارت نفت به نتیجه مطلوب رسید، نقش بسیار مهمی در راه‌اندازی هر‌چه سریع‌تر خطوط کشتیرانی مسافربری و تفریحی در آبهای دریای عمان از مبداء بندر چابهار دارد.
به گفتۀ وی، بر اساس تصمیمات اخذ شده کشتی مسافربری که از مقصد چابهار به سمت کشور عمان حرکت می‌کند، هزینه سوخت آن در شش ماه نخست فعالیت رایگان خواهد بود و سپس سوخت یارانه‌ای در اختیار آن قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این کشتی مسافربری قرار است اواخر مرداد ماه امسال از مقصد چابهار به سمت عمان راه‌اندازی شود، بیان داشت: سایر علاقه‌مندان برای فعالیت و در‌آمد زایی از طریق شناورهای تفریحی می‌توانند با مراجعه به سامانۀ "جانا" آمادگی خود را برای انجام فعالیت‌های توریسم دریایی اعلام و از سهمیه سوخت یارانه‌ای بهره‌مند شوند.
جلال‌زایی عنوان کرد: ترمینال مسافربری از طریق سازمان بنادر و دریانوردی در اختیار شناورهای مسافربری و تفریحی قرار خواهد گرفت و تبلیغات جهت جذب گردشگران علاقه‌مند برای سفر دریایی به عمان از طریق دفاتر خدمات مسافرتی فعال در استان انجام می‌شود.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین ویزای سفر به عمان در بندر چابهار برای گردشگران علاقه مند به سفر دریایی در مسیر چابهار- عمان صادر خواهد شد و مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت؛ در این خصوص مذاکرات لازم با دولت عمان نیز صورت گرفته است و امید می رود با همکاری آنها شاهد رونق هر‌چه بیشتر سفرهای دریایی در این مسیر باشیم.
وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود مسافرت دریایی به کشور عمان مورد استقبال گردشگران قرار گیرد، عنوان کرد: راه‌اندازی این کشتی مسافربری بزرگ می تواند نقش مهمی در توسعه توریسم دریایی در آبهای استان سیستان و بلوچستان و کشور ایجاد کند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه توریسم استان از طریق ارتباط با عمانی ها باعث تحولی بزرگ در اقتصاد منطقه خواهد شد، یادآور شد: سفر دریایی به کشور عمان بسیار ارزانتر از مسافرت هوایی خواهد بود، از سوی دیگر سفر دریایی از جاذبه زیادی برای گردشگران برخوردار است و همین دو عامل باعث خواهد شد که انتظار می رود این خط دریایی پررونق به فعالیت خود ادامه دهد.
به گفته جلال زایی یک سوم عمانی‌ها، بلوچی‌هایی هستند که در سال‌های گذشته از استان سیستان و بلوچستان به عمان مهاجرت کرده‌اند، بنابراین می توان با برنامه ریزی های مناسب شرایط توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی بین دو کشور را به وجود آورد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: این خط کشتیرانی در ابتدای فعالیت فقط در مسیر چابهار- مسقط فعالیت خواهد کرد اما بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد فعالیت این خط مسافربری دریایی در مسیر چابهار- گواتر- کراچی و چابهار- دوبی نیز خواهیم بود.
وی در خصوص نقش دولت عمان در همکاری های مشترک جهت توریسم دریایی منطقه نیز گفت: طی سالهای اخیر ملاقات های متعددی بین مسئولین گردشگری دو کشور عمان و ایران برگزار شده که یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسات به توسعه سواحل مکران و توریسم دریایی منطقه اختصاص داشته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: قرار است به زودی کارگروه ویژه ای در زمینه توسعه توریسم دریایی با همکاری مشترک دولت های ایران و عمان تشکیل شود؛از سوی دیگر راه‌اندازی این خط دریایی تاثیر بسیار زیادی در همکاری های مشترک دو کشور د‌ر راستای توسعه توریسم در دریای عمان خواهد داشت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار